به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز پنجشنبه در نخستین شورای معادن استان قزوین که با تفویض اختیار از سوی وزیر صنعت،معدن و تجارت به ریاست استاندار قزوین برگزار شد، افزود: 50 معدن در استان نیمه فعال و 56 معدن نیز غیرفعال هستند.
پرزحمت افزود: معادن نیمه فعال یا تعطیل به دلیل وجود معارض محلی یا بدهی به دستگاه های اجرایی یا نبود بازار نیمه فعال یا غیر فعال هستند.
وی همچنین اظهار کرد: مجموع نیروهای شاغل در بخش معدن استان قزوین یک هزار و 400 نفر است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود: در استان 26 ماده معدنی که عمده آن مربوط به خاک سیلیس می باشد و دلیل وجود کارخانه های بزرگ شیشه در استان نیز همین موضوع است.
وی افزود: قزوین در بخش شن و ماسه از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و تاکنون هشت پروانه بهره برداری در این بخش صادر شده اما برای برداشت این مواد از کف رودخانه بدون تاییدیه های لازم مجوز داده نمی شود.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برابر ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه، اختیارات شورای معادن به استان ها تفویض شده است.
وی ادامه داد: شورای معادن در چهارچوب ماده یاد شده تشکیل می شود و بر امور بهره برداری و اکتشاف معدن نظارت می کند.
پرزحمت افزود: پیش از این تمامی مسائل معادن استان به شورای عالی معادن ارسال می شد اما پس از این با تفویض اختیار صورت گرفته توسط وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص همه موضوع های مربوط به معدن در استان و توسط استاندار با همفکری شورای استانی تصمیم گیری می شود.
پرزحمت افزود: براساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه رای شورای عالی معادن قطعی و برای تمامی دستگاهای اجرایی لازم الاجراست که شامل ابطال مجوزهای بهره برداری و اکتشاف و بررسی و موافقت با بخشودگی جرایم و تسویه حساب های دولتی از معادن و فعال سازی معدن می شود.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت معادن استان،گفت: معادن استان در سه بخش اکتشاف، بهره برداری و بخش شن و ماسه فعالیت می کنند.
وی همچنین افزود: همه طرح های بهره برداری از بخش شن و ماسه باید از معاونت امور عمرانی استاندار قزوین مجوز بگیرند و بدون تایید آن به هیچ بخشی مجوز برداشت شن و ماسه داده نمی شود.
این مسئول یادآور شد: برای برداشت شن و ماسه از رودخانه ها نیز ابتدا باید شرکت آب منطقه ای تاییدیه صادر کند تا بتوانیم مجوز آن را برای متقاضی صادر کنیم.
استان قزوین در بخش معدن دارای 186 پروانه بهره برداری است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.