به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در آئین معرفی و تجلیل از صنعتگران نمونه استان قزوین که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد،افزود: با راه اندازی این واحدها شاهد ایجاد 15 هزار شغل جدید خواهیم بود.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: حوزه تولید و اقتصاد کشور در سال‌های اخیر جان دوباره ای به خود گرفته که ماحصل تلاش همه به ویژه فعالان اقتصادی است.
وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم مشکلات مربوط به نبود نقدینگی در واحدهای تولیدی و تحریم ها موجب شده بود صنعت ما تا لبه ورشکستگی پیش برود ولی با برنامه ریزی مناسب در دولت یازدهم شاهد رفع بسیاری از معضل های پیش آمده و همچنین تحول در این بخش هستیم.
وی اظهار داشت: تدبیر دولت و تلاش سیاستمداران ما در عرصه دیپلماسی خارجی، فضای باز اقتصادی را برای حوزه تولید و اقتصاد رقم زده است و امروز شاهد امنیت روانی در حوزه تولید و اقتصاد هستیم و امیدواریم این امر روز به روز بیشتر شده و وسعت آن گسترده تر شود زیرا آرامش در حوزه اقتصادی اصلی بنیادی است.
حبیبی ادامه داد: افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی سند محکمی برای تقویت تولید می باشد که در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.
حبیبی با بیان اینکه مصرف کالای داخلی از مسائل مهمی است که مردم و مدیران دولتی استان باید به آن توجه جدی داشته باشند،افزود: مصرف کالای داخلی موضوعی است که همه باید برای ترویج آن همت کنند و این نقش دستگاه های فرهنگی را می طلبد که در این خصوص آگاه سازی کنند و اگر اینکار صورت نگیرد تولید ما زمین می خورد.
این مسئول در ادامه با اشاره به هدفگذاری های صورت گرفته در سال 96 برای اجرای طرح رونق اقتصادی در سطح واحدهای تولیدی،اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش مسئولان، 98 واحد تولیدی غیرفعال استان به چرخه تولید بازگردانده شدند.
حبیبی در ادامه اضافه کرد: تقویت شرکت های دانش بنیان و فعال سازی واحدهای معدنی از دیگر برنامه های اقتصادی استان می باشد.
وی در پایان با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی در استان، یادآور شد: افزایش صادرات استان از 500 میلیون دلار به یک میلیارد دلار در دستور کار قرار دارد و باید در این راه دستگاه های اقتصادی و بانک ها به تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کمک کنند.
در این مراسم از 52 تن از صنعتگران و معدن کاران برتر استان قزوین با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
استان قزوین دارای سه هزار و 500 واحد تولیدی فعال بزرگ و کوچک است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.