افشین هادی چگینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین درخواست ما از مسئولان استان با توجه به افتخارات این هیات و جمعیت کثیر ورزشکاران آن، احداث خانه رزمی یا سالن اختصاصی هنرهای رزمی است که متاسفانه تاکنون به نتیجه ای دست نیافته ایم.
وی اضافه کرد:با پیگیری های صورت گرفته اختصاص یک سالن رزمی مشترک با رشته های کنگ فو،وشوو و ورزش های رزمی استان در دستور کار قرار گرفته است که فایده ای به حال ما نخواهد داشت.
هادی چگینی افزود: استان باید یک سالن تخصصی ورزش های رزمی برای نصب تجهیزات داشته باشد چون رینگ و تجهیزات خریداری شده هیات در حال استهلاک و نابودی هستند.
وی اضافه کرد:اکنون طبقه بالای سالن تختی مجهز شده و در حال استفاده است ، اما به دلیل کوچک و قدیمی بودن و در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار داشتن نمی توان در تعمیر و تغییر آن اقدام کرد.
این مسئول ورزشی افزود:حتی یک زمین با کاربری ورزشی به ما تحویل داده نشد تا با کمک خیران برای ساخت خانه هنرهای رزمی اقدام کنیم هرچند سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در این خصوص قول مساعد داده است.
وی با تشریح وضعیت این هیات افزود:با دست خالی و بدون خانه رزمی و بودجه مکفی که جوابگوی سبک های متعدد این رشته باشد افتخارات بسیاری کسب کرده ایم و سالانه حدود 400 مدال در بخش آقایان و بانوان به دست می آوریم.
هادی چگینی اضافه کرد:از سال 91 تا 96 به عنوان هیات اول استان و سه سال متوالی به عنوان هیات برتر کشور از لحاظ قهرمانی،آموزشی و فرهنگی معرفی شدیم و امیدواریم مسئولان نیز به این هیات و رشته توجه بیشتری داشته باشند.
وی افزود:سه هزار و 500 رزمی کار در سطح استان مشغول فعالیت هستند و این رشته در تمامی شهرستان ها و بخش های استان فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه ملی پوشان زیادی سالیانه از استان به فدراسیون معرفی می شوند، افزود: مائده رضائی اوایل سال جاری به مسابقات جهانی جوانان در تایلند اعزام شد و تهمینه کربلائی سه سال متوالی ملی پوش رشته پنچاک سیلات و فاطمه نوروزی عضو تیم ملی است.
وی اضافه کرد:در حال حاضر 59 سبک زیر نظر هیات هنرهای رزمی استان است و در هر هفته حداقل 2 اعزام به مسابقات قهرمانی کشوری داریم اما از حمایت همه ورزشکاران اعزامی به دلیل کمبود بودجه ناتوان هستیم.
6101*6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشا ردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.