به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این نشست اعضا پیرامون احداث مجموعه های فرهنگی نظیر آنچه در پایتخت ایجاد شده و ساماندهی خانه موزه ها و همچنین در خصوص وضعیت ترافیک شهر قزوین با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.
مهدیه قافله باشی رئیس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست با اشاره به بازدید اخیر بعضی اعضای شورا از مراکز فرهنگی پایتخت، گفت: برخی اعضا در این بازدید حضور نداشتند در حالی که انتظار می رود همه اعضا نسبت به مسایل و برنامه های فرهنگی که کمیسیون ترتیب می دهد، توجه و همراهی لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از مرکز علمی باغ کتاب تهران، شهربانو و خانه هنرمندان و مجموعه ایرانشهر در تهران، اظهار کرد: به نظر می رسد تا با توجه به اینکه شورای پنجم فرهنگی است، می توانیم بعضی از این طرح ها و مجموعه ها را مانند خانه هنرمندان در قزوین ایجاد کنیم.
قافله باشی به بازدید اعضای شورای شهر از خانه موزه ابوترابی و شهید بابایی در قزوین اشاره کرد و گفت: احیای این خانه ها صورت گرفته ولی در خصوص طراحی و تجهیز این خانه موزه ها هنوز اقدامی نشده است چرا که این مکان ها متولی خاصی ندارند و باید برای به سرانجام رساندن آنها اقدام کنیم.
محسن حق شناس، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت: قرار بود خانه شهید رجایی تملک شود، ولی هنوز اقدام عملی برای آن انجام نشده و انجام این کار بازتاب های فرهنگی خوبی برای شهر خواهد داشت.
وی اظهار کرد: خانه موزه های ابوترابی و شهید بابایی به سازمان فرهنگی شهرداری تحویل داده نشده است، درصورتی که بارها به این مهم تاکید شده است.
مهدی عبدالرزاقی، رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست بر توجه به ساماندهی امور ترافیکی در شهر تاکید کرد و گفت: روند آزمون و خطا در معاونت و سازمان حمل ونقل و ترافیک پسندیده نیست.
وی اظهار کرد: مسایل مربوط به خیابان خیام (جابه جایی مسیر تردد خودروها و درخواست کسبه برای بازگشت به وضع قبلی) به شورای تامین استان برمی گردد و از سویی شورا باید به عواقب تصمیم گیری های خود فکر کند.
عبدالرزاقی گفت: وقتی در پرترافیک ترین نقاط شهر ساختمان های بلند مرتبه و تجاری و اداری می سازیم و حجم ترافیک را افزایش می دهیم با این کار برای شهر و شهروندان مشکل ایجاد می کنیم.
وی اضافه کرد: سیاست شورا و شهرداری باید در این خصوص تغییر پیدا کند و احداث ساختمان های بلندمرتبه و مجتمع های تجاری باید به جای مرکز شهر به دیگر نقاط انتقال داده شود تا شاهد کاهش ترافیک و توزیع مناسب خدمات بین شهروندان باشیم.
فرج الله فصیحی رامندی، رئیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهرقزوین نیز گفت: در بخش های ترافیکی وقتی کاری در سطح شهر انجام می شود، تنها در شورای شهر درباره آنها تصمیم گیری نمی شود ولی آسیب های آن متوجه شورا می شود.
وی اظهار کرد: اگر تنها به شورای شهر اجازه تصمیم گیری در رابطه با مسایل ترافیکی داده شود، آماده پذیرش تبعات آن نیز هستیم.
فصیحی اظهار کرد: پیشنهاد می کنم برای کاهش بار ترافیکی محدوده مرکزی شهر که در ساعات خاص با آن مواجهیم، طرح زوج و فرد تردد خودروها اجرایی شود.
احد چگینی، رئیس کمیسیون حمل ونقل وامور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین درباره مسایل ترافیکی شهر گفت: مسدود شدن خیابان خیام و حتی بازگشایی آن ربطی به شورای شهر ندارد و این موضوع باید برای مردم بازگو شود.
وی اظهار کرد: شورای ترافیک این موضوع را کارشناسی کرده است و از نظر کارشناسان مجموعه شورا و شهرداری نیز استفاده کردند و در واقع برای بستن خیابان خیام از شورا مصوبه گرفته نشد.
چگینی گفت: مردم باید درجریان قرار بگیرند که نظر شورا و شهرداری در شورای ترافیک استان تاثیری ندارد.
زهرا یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست گفت:در مورد ایجاد و توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، یک اتفاق نظر بین اعضای پنجمین دوره شورای شهر قزوین است که مسیرها در برنامه ها و چشم اندازهای سال 97 توسعه یابند و مسیرهای دارای مشکل نیز اصلاح شوند.
وی در ادامه بر لزوم احداث توقفگاه خودرو در جنب مزار متوفیان نوبلی و ساخت پل عابر پیاده در بلوار سرتک تاکید کرد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.