به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز یکشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های سال 96 شهرداری مراغه افزود: این طرح های عمرانی با حدود 600 میلیارد ریال اعتبار بودجه ای در سال جاری اجرا می شود.
وی ادامه داد: از مجموع بودجه مصوب شهرداری در سال جاری بر اساس تصویب شورای شهر مراغه، 53 درصد آن در بخش عمرانی و خدماتی و 47 درصد آن نیز در بخش پروژه های جاری عمران شهری هزینه می شود.
وی با اشاره به میزان تحقق بودجه شهرداری مراغه در سال گذشته اضافه کرد: از مجموع بودجه 560 میلیارد ریالی سال 95، 41 میلیارد ریال آن و در حقیقت 75 درصد آن تحقق یافت.
وی گفت: با توجه به اینکه شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی تصویب شده لذا در این راستا رویکرد شهرداری مراغه نیز در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی ، توسعه گردشگری و توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر است.
احمدی با اشاره به طرح های در حال اجرای عمران شهری مراغه افزود: هم اکنون 12 پروژه در باغ شهر مراغه در حال اجراست.
وی ادامه داد: طرح های ترمینال بزرگ با 85 درصد پیشرفت فیزیکی با حدود 6 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع و زیربنای چهار هزار متر مربع در حال اجرا بوده و در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: طرح های ایجاد منبع آب و بهسازی میدان دانشجو، بهسازی خانه تاریخی خیابانی، مرمت و بازسازی بنای شدادیه، پارک دوم بانوان، ساماندهی محله زینال آباد و محله گلشن زهرا، آب نمای بلوار 48 متری، فرهنگسرای پهرآباد، تعریض پل میدان شهرداری، تجهیز کارخانه آسفالت، راه دسترسی به ورزشگاه و بهسازی میادین قطب و مادر از جمله طرح های در دست اجرا در سال جاری است.
شهردار مراغه با اشاره به لزوم توجه به بافت شهری و آثار تاریخی به عنوان زمینه ساز توسعه گردشگری در مراغه گفت: بهسازی و مرمت خانه تاریخی خیابانی با زیربنای 680 متر مربع و نیز تخصیص 20 میلیارد ریال برای محوطه سازی و اصلاح مسیر دسترسی به رصدخانه مراغه از اقدامات در دست اجرا در سال جاری برای این منظور است.
احمدی افزود: ایجاد پارک جنگلی باغ شهر، بهسازی پارک ها، اصلاح میادین شهری، بهسازی بلوار 48 متری شهید دهقان، اجرای آب نما، ایجاد ایستگاه سوم آتش نشانی و تجهیز ایستگاه ها به نیازهای ضروری آن از جمله خودروی نردبانی از جمله طرح های خدماتی و عمران شهری در سال جاری است.
وی ادامه داد: تعریض پل های میدان شهرداری، تعمیرگاه، میدان بسیج، تکمیل پل شهرک فلزکاران و ایجاد پل روگذر عابر پیاده در میدان مادر نیز از طرح هایی است که امسال در شهر مراغه اجرا می شود.
وی اضافه کرد: احداث و آسفالت ریزی بلوار 35 متری میدان دانشجو به میدان الغدیر، ایجاد پیاده راه در خیابان شهید بهشتی و بهسازی معابر با پیاده روسازی در خیابان های مختلف شهر از طرح های دیگر شهرداری مراغه در سال جاری است.
وی با اشاره به لزوم تعویض و اصلاح آسفالت معابر عمومی و خیابان های در سطح شهر مراغه گفت: برای این منظور نیاز به یک میلیون متر مربع آسفالت ریزی و 220 میلیارد ریال اعتبار است که تلاش می شود بخشی از این نیاز در سال جاری توسط شهرداری مرتفع شود.
وی افزود: در سال گذشته حدود 300 هزار متر مربع آسفالت ریزی در معابر و خیابان های مناطق مختلف شهر مراغه انجام شده است.
بهمن حسین نژاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست با اشاره به نامه اخیر شورای شهر به وزارت راه و شهرسازی در خصوص آزادراه مراغه - هشترود افزود: اعضای این شورا در این نامه بر لزوم اجرای این طرح ملی با رعایت مصالح مردم مراغه و اجرای مسیر شمالی و اتصال آن به میدان بسیج برای دسترسی نزدیکتر و بهتر به آن تاکید کرده و آن را به عنوان مطالبه اکثریت مردم این شهر مطرح کرده اند.
شهر مراغه با حدود 180 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.