به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز(شنبه 21 اسفند)، یادآور شد که هنوز مکانی برای نامگذاری به نام مرحوم آیت الله هاشمی را در پایتخت پیدا نکرده ایم.
وی افزود: درخواست اولیه، نامگذاری بزرگراه رسالت به نام رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما اشکال کار اینجاست که اگر این تغییر نام صورت گیرد، مردم این بزرگراه را به همان نام کنونی یعنی «رسالت» خواهند شناخت و کمتر کسی از نام «بزرگراه آیت الله هاشمی» استفاده می کند.
وی گفت: حتی اگر بخواهیم که بلوار کشاورز یا خیابان حجاب را به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری کنیم، باز هم شهروندان بر روی نام قبلی تاکید خواهند داشت.

** مسائل انسانی و عاطفی باعث می شود با دستفروشان برخورد نشود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سئوال که چرا با دستفروشانی که در ایام پایانی سال اقدام به سد معبر می کنند از سوی شهرداری برخوردی نمی شود، اظهار کرد که دلیل عمده اینکه با دستفروشان برخورد نمی شود، مسائل انسانی و عاطفی است.
چمران ادامه داد: البته برخورد با دستفروشانی که گاه تا ساعت 22 شب در خیابان ها و معابر بساط برپا می کنند یا میوه فروش های سیار، بسیار سخت و مهم است و اغلب این دستفروشان از بیکاران شهرستانی هستند که در تهران اقدام به بساط گستری برای فروش اقلامی در معابر شهر می کنند.
وی افزود: دستفروشی برآیند اوضاع اقتصادی است و ما هم از اینکه برخی بیکاران شهرستانی با شرایط سخت به تهران می آیند و شب ها را در شرایط دشوار سپری می کنند نیز ناخرسند هستیم.

** خانواده شهدای آتش نشان و املاک نجومی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد اعطای کمک به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو نیز گفت: کمیته فنی و حقوقی شورای شهر در این خصوص پیگیر است اما به دلیل مشکل انحصار وراثت خانواده شهدای آتش نشان تاکنون تخصیصی در این زمینه انجام نشده است.
وی با اشاره به موضوع املاک نجومی هم افزود: این مساله در سالجاری، سر و صدای بسیاری به پا کرد و هنوز هم مردم در این رابطه از ما سئوال می پرسند اما دادستانی صراحتا در این خصوص اعلام کرد که دریافت املاک از سوی اعضای شورای شهر تهران صحت ندارد.
به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر تهران در سال 95 و در نشست های علنی و غیرعلنی خود 538 مصوبه از جمله 101 طرح و لایحه و نیز 259 مورد نامگذاری معابر را از تایید اعضای خود گذراند.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.