به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: تعداد پرداخت تسهیلات به متقاضیان در سال جاری قانع کننده نیست و امیدواریم برای هفته آینده روند روبه رشدی را در میزان پرداخت ها شاهد باشیم.
وی ادامه داد: این روند اصلا قابل قبول نیست و نمی تواند پاسخگوی نیازهای استان در بخش های کشاورزی و صنعتی باشد بنابراین امیدواریم با همکاری و مساعدت مدیران بانک ها و دستگاه ها دراین خصوص شاهد اقدام های موثرتر و مفیدتری باشیم.
وی همچنین با گله مندی از کندی پرداخت تسهیلات رونق تولید توسط بانک کشاورزی به واحدها و طرح های این بخش،افزود: مراتب نارضایتی خود را به همراه استاندار از این بانک ابراز کرده ایم چرا که این روند به حوزه کشاورزی ضربه وارد می کند و این رویه باید اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: ثبت نام دریافت تسهیلات واحدهای کشاورزی نسبت به بخش صنعت با تاخیر شروع شد ولی حدود 338 فقره درخواست اکنون در دست بانک کشاورزی استان است و باید روند اعطای وام ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.
حبیبی همچنین با اشاره به واحدهای بحرانی تولیدی در استان، گفت: گزارش آماری این واحدها کاملا آماده است و فعلا وضعیت پنج فقره از این واحدهای بزرگ مورد بررسی قرار گرفته است.
حبیبی ادامه داد: در زمینه نوسازی صنایع به همکاری نمایندگان مجلس نیاز داریم چون بسیاری از واحدها به ارتقای تجهیزات خود نیازمند هستند و با وجود نامه نگاری های فراوان هنوز برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت کوتاهی می کنند.
وی همچنین با اشاره به کاهش تعدیل نیرو در واحدهای تولید استان،گفت: تعدیل نیرو در استان در 6 ماهه امسال 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، هرچند که این رقم نیز قابل قبول نیست و باید در این زمینه بهتر عمل کرد.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم تقویت گردشگری استان،افزود: بیشتر از 10 مورد مکاتبه از استان برای ثبت تسهیلات اعطا شده به بخش گردشگری در سامانه بهین یاب صورت گرفته ولی متاسفانه این موضوع پذیرفته نشده و اکنون این مورد جزو اعتراض ها و نگرانی های ما است چرا که باید واحدهای حوزه گردشگری نیز برای تقویت خود از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه گردشگری استان مغفول مانده است،ادامه داد: پرداخت تسهیلات به حوزه گردشگری را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت ابتکاری مطرح کرده ایم و در این خصوص نیازمند کمک و همراهی نمایندگان استان برای جلب موافقت مدیران کشوری هستیم.
وی در پایان از همکاری نداشتن بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات به بخش تولید انتقاد کرد و گفت: بخش زیادی از منابع مالی استان را بانک های خصوصی به خود اختصاص داده اند ولی همکاری آنها در پرداخت تسهیلات به بخش تولیدی تقریبا صفر است و این دسته از بانک ها تاکنون نقش خود را در کمک به تولید استان نشان نداده اند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.