به گزارش ایرنا، صفدر نیازی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با موضوع رفع تداخلات و کاداستر اراضی کشاورزی برگزار شد،افزود: این اقدام در راستای رفع تداخلات اراضی صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: برای اجرای این کار تاکنون منابع مالی مناسبی اختصاص یافته است و با تخصیص اعتبارات استانی اجرای این طرح سرعت می گیرد.
نیازی اظهار کرد: اجرای این طرح بدون شک با رضایت مردم همراه خواهد بود و تداخلات اراضی را از بین می برد.
این مسئول همچنین گفت: با اجرای طرح کاداستر نوع کاربری و مالکیت اراضی اعم از دولتی و شخصی مشخص شده و اطلاعات مربوطه برای صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال می شوند.
مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح حدنگاری تعیین مالکیت و سندکردن اراضی نیز دنبال می شود،گفت: یکی از وظایفی که در قالب طرح کاداستر بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک قرار گرفته، بحث تعیین مالکیت و سنددار کردن تمام اراضی کشور است.
نیازی در پایان گفت: تعیین تکلیف مالکیت اراضی کشاورزی، شفافیت در امور حقوقی مالکیت اراضی کشاورزی، پایداری و دقیق شدن محدوده مالکیت اراضی در سیستم های مختصات استاندارد جهانی، راه اندازی پایگاه اطلاعات دقیق کشاورزی کشور جهت برنامه ریزی، ایجاد زمینه قانونی برای مالکین اراضی در محاکم قضایی، دریافت تسهیلات بانکی و تعادل مالکیت اراضی از مزیای اجرای این طرح به شمار می رود.
در طرح حدنگاری به نقشه برداری ثبتی و پایش ماهواره ای اراضی پرداخته می شود.
این طرح در استان قزوین در سطح 116 هزار هکتار انجام می شود.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی با 82 هزار بهره بردار است.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.