به گزارش ایرنا، استاندار البرز در جمع مردم روستای سپیدارک گفت که اجرای طرح برق رسانی به روستای سپیدارک از جمله طرح هایی است که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مصوب شد و در کمتر از سه ماه کار اجرایی و به اتمام رسید.
سید حمید طهایی خاطرنشان کرد: رویکرد مسئولین استان و شهرستان در خصوص توسعه صنایع روستایی و ایجاد واحدهای تولیدی، فراهم کردن امکانات و زمینه جذب سرمایه های خورد در قالب تعاونی ها و مشارکت مردم در این حوزه می باشد که موجب رشد و توسعه روستاهای شهرستان ، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستائیان ساکن شهرها را فراهم خواهد کرد.
فرماندار ساوجبلاغ نیزسیاست دولت تدبیر و امید را از بدو تشکیل توسعه روستاها بر شمرد و گفت: تمام تلاشمان را دراین جهت انجام داده و خواهیم داد که این وظیفه به نحو شایسته صورت پذیرد.
ابوالقاسم پالیزگیر بیان کرد: تقویت دهیاری‌ها امری لازم و ضروری است و تمام توان خود را در این مسیر به کار گرفته‌ایم.
پالیزگیر افزود: تغییر الگوی کشت در سطحی معادل 330 هکتار و طرح کشاورزی حفاظتی در مزارع گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی و ذرت علوفه ای به میزان 3002 هکتار در این شهرستان اجرا شده است.
وی از ثبت رکورد جهانی تولید آلو در جهان به میزان 70 تن در هکتار و استقرار کارشناسان کشاورزی برای افزایش سطح دانش فنی کشاورزان در مزارع خبر داد.
پالیزگیر به پروژه های افتتاح شده امروز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ساختمان دهیاری کردان با زیربنای 130 متر مربع در زمینی به مساحت 2585 متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 984 میلیون ریال احداث شده است.
وی افزود: اجرای این پروژه که توسط دهیاری کردان انجام پذیرفته نویدی است که دهیاران در اجرای پروژه ها به لحاظ کمی و کیفی عمل می نمایند.
فرماندار ساوجبلاغ به کلنگ احداث سالن چند منظوره ورزشی نیز اشاره کردو گفت : سالن ورزشی کردان نیز به مساحت 1200 مترمربع با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان احداث خواهد شد که ظرف مدت 6 ماه به بهره برداری خواهد رسید.
پالیزگیر گفت: از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز آسفالت راه روستای سفیدارک طول راه 4 کیلومتر و عرض راه 5 متر با اعتبار 700 میلیون تومان و قیر رایگان و مشارکت مردمی می باشد.
فرماندار ساوجبلاغ افزود: برای اجرای این طرح ها مبلغی بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.
مدیر کل برق استان البرز گفت: پروژه ای که امروز به دست استاندار افتتاح شد در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مطرح شده بود که در فاصله یکماه از ابلاغ شروع پروژه با اعتباری بالغ بر 480 میلیون تومان اجرایی شد.
اسکندری گفت: این پروژه شامل پروژه برق رسانی روستای سفیدارک به طول شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی 5300متر و طول شبکه فشار ضعیف 2053متر وتعداد چراغ های روستایی نصب شده 50 دستگاه برای 45 متقاضی می باشد که در حال حاضر 10 انشعاب انجام گرفته که افزایش نیز خواهد یافت.
وی گفت :مصرف برق استان البرز یک ونیم برابر میانگین کشور می باشد که این نشاندهنده پیشرفت استان البرز با حمایتهای دولت می باشد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.