احمد توصیفیان روز سه شنبه در دیدار با کار آفرینان و فعالان اقتصادی خارج از استان که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولیدات صنعتی در استان همدان را دارند افزود: کشورهای جهان بویژه در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه، برنامه های متعددی را به مرحله اجرا می گذارند.
وی با بیان اینکه بحث سرمایه و سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در عرصه بین المللی در رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارد افزود: همواره یکی از دغدغه های اساسی کارشناسان مالی در جهان ایجاد بازارهای متنوع پول و سرمایه و همچنین اثرات متقابل این دو بازار است.
وی تصریح کرد: در واقع در بازارهای مالی کارا، این روابط هر روز گسترده تر می شود و شرایط به گونه ای می شود که بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگی با هم حرکت می کنند و حرکت یکی در واقع تکمیل حرکت دیگری است و در این 2 بازار می توانند موجبات رشد غیرتورمی و رشد درونزای اقتصاد کشورها را فراهم سازند.
وی افزود: بر اساس سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد که بخش خصوصی فعال شود و علاوه بر اصل 44 ، در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد و به خصوص اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شده است.
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت : با توجه به فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی باید با تقویت روابط بین‌الملل و ارتباط با دارندگان فن‌آوریهای روز دنیا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هر دو مسیر یعنی هم تقویت شرکتهای دانش بنیان داخلی و هم انتقال تکنولوژی روز دنیا را باید توأمان بپیماییم.
وی اظهار کرد: یعنی به جای واردات کالا، ورود سرمایه و تکنولوژی مد نظر باشد و با مدیریت صحیح در راستای اهداف کلان و اسناد بالادستی به مصرف برسد تا در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از سرمایه خارجی برای تولید محصولات صادرات محور باشد.
وی با اشاره به نگاه مثبت استاندار همدان به سرمایه گذاران و حمایت از امر سرمایه گذاری در استان افزود: ما با آغوش باز پذیرای تمام سرمایه گذاران مقیم استان و خارج استان هستیم و برای رفع موانع کسب کار ایشان و حل موانع قانونی تمام تلاش خود را خواهیم نمود.
به گزارش ایرنا یک هیات تجاری از کارآفرینان و فعالان اقتصادی تهران که برای ایجاد واحد تولید موتور سیکلت به استان همدان سفر کرده اند در این نشست حضور داشتند.
طرح پیشنهادی این هیات تجاری مشتمل بر سرمایه گذاری بالغ بر 30 میلیارد ریال در مرحله اول و اشتغالزایی 20 نفره بوده که قابل توسعه می باشد .
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.