به گزارش ایرنا، در هفته گذشته آسمان ایلام برای نخستین بار در سال 96 مهمان پدیده شوم ریزگردها بود که شدت گرد و غبار باعث شد مدارس برخی مناطق از جمله مهران تعطیل شود.

** آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام سرریز شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با توجه به ورودی آب ناشی از بارش های مطلوب بهاری و عدم تخلیه آب این سدها جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست، حجم آب سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام تکمیل و سرریز شد.
احسان یارمحمدی روز شنبه اظهار کرد: آب مورد نیاز جهت استفاده اراضی کشاورزی پایین دست سدهای کنگیر ایوان و چم گردلان ایلام از طریق بارش های مطلوب بهاری تامین شد و دیگر نیازی برای تخلیه و رها سازی آب این سدها نبود.

** بیش از 110 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیر کل استاندارد ایلام از افزایش 9 درصدی صادرات کالاهای استاندارد در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 110 هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.
مهناز همتی روز یکشنبه اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل شامل سنگ های ساختمانی، موزائیک آجر و مواد لبنی بوده است.
وی افزود: در این مدت تعداد 903 مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.

** مغازه 1.8 میلیارد ریالی در ایلام وقف شد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه ایلام از وقف یک باب مغازه یک میلیارد و 800 میلیون ریالی به عنوان نخستین وقف سال جدید در این اداره کل خبر داد.
حجت الاسلام حسن شهیدی روز یکشنبه افزود: این وقف شامل مغازه ای به ارزش یک میلیاردو 800 میلیون ریال واقع در پاساژ رضا شهر ایلام به متراژ 18 متر مربع بنام زنده یاد اسد صالحی از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس است که توسط خانواده وی وقف شده است.

** رفع موانع فعالیت واحدهای تولیدی رویکرد جدی مدیریت استان ایلام است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام رفع موانع فعالیت واحدهای تولیدی رویکرد جدی مدیریت استان دانست و گفت: با جدیت پیگیر رفع موانع دست و پا گیر پیش پای واحدهای تولیدی استان هستیم تا به مدار تولید باز گردند.
حشمت الله عسگری روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: نبود سرمایه در گردش، انباشت بدهی، نداشتن وثیقه، نداشتن بازار فروش، مدیریت نادرست طرح های تولیدی موجب زمین گیر شدن بسیاری از واحدها شده که با رایزنی و پیگیری از طریق کارگروه ستاد تسهیل، مدیران بانک ها و روسای دستگاه های مرتبط درصدد رفع آنها هستیم.

** نشست علمی بین المللی گیاه - باستان شناسی با حضور استاد هلندی در دانشگاه ایلام برگزار شد
نشست علمی بین المللی گیاه- باستان شناسی با حضور رینر کاپرز استاد دانشگاه خرونینگن کشور هلند روز یکشنبه در دانشگاه ایلام برگزار شد.
معاون پژوهشی دانشگاه ایلام در حاشیه این نشست علمی گفت: این نشست با حضور استاد دانشگاه هلندی با هدف ادامه همکاری ها و تبادلات علمی بین دانشگاه ایلام و دانشگاه خرونینگن هلند برگزار شده است.
علی مهدی زاده اظهار کرد: پرفسور کاپرز علاقمند به تاریخ کشاورزی، فرهنگ غذایی و فرآیند تولید غذا در استان ایلام است و به عنوان استاد مدعو با دانشگاه ایلام همکاری می کند.

** انتقال زن و مرد مصدوم ایلامی در کوه قلارنگ با اورژانس هوایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زن و مردی که ظهر سه شنبه به علت سقوط از ارتفاعات قلارنگ شهرستان ایلام بشدت مصدوم شده بودند با انجام عملیات توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شدند.
علی دل پیشه عصر سه شنبه اظهار کرد: در تماسی که ظهر امروز با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد و درخواست امداد فوری به زن و مردی که از ارتفاع 15 متری کوه های قلارنگ به دره ای سقوط کرده بودند، ثبت شد.
وی افزود: با توجه به سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر و وخامت حال مصدومان، بالگرد هوایی مرکز فوریت های پزشکی ایلام به جای خودروی آمبولانس برای انتقال آنها به منطقه اعزام شد.

** تزریق شش میلیون مترمکعب آب به سفره های زیر زمینی دشت مهران
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام تغذیه مصنوعی در پهنه دشت‌ها را راهکاری مناسب برای افزایش حجم سفره های آب زیرزمینی دانست و گفت: تا کنون با اجرای طرح تغذیه مصنوعی، شش میلیون متر مکعب آب به سفره های زیر زمینی دشت ممنوعه مهران تزریق شده است.
احسان یارمحمدی روز چهارشنبه اظهار کرد: 19 دشت آبی در این استان وجود دارد که از این تعداد وضعیت سه دشت مهران، برتش و موسیان بحرانی است و مابقی دشت ها نیز با افت منابع آب زیرزمینی مواجه هستند.

** بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای سیل زده ایلام پرداخت شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از پرداخت یک هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان این استان (سیل آبان 94) خبر داد.
فریادرس شهبازی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 490 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای خسارت دیده با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافت.
وی از جبران خسارت به 25 هزار و 780 خانوار شهری و روستایی مناطق سیل زده در این استان خبر داد و افزود: تسهیلاتی معادل 640 میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای 26 هزار خانوار واحدهای سیل زده استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار، به این افراد پرداخت شود.

** رئیس کمیسیون عمران مجلس: وزارت راه تکمیل مسیر دهلران - اندیمشک را در اولویت قرار دهد
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی مسیر ارتباطی دهلران - اندیمشک به عنوان یک مسیر ارتباطی ملی تاکید کرد و گفت: این طرح باید در اولویت و برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.
محمدرضا رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به اندیمشک اظهار کرد: این مسیر علاوه بر ارتباط 2 استان خوزستان و ایلام نقش مهمی در تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق بر عهده دارد.
وی بر ضرورت توجه به زیرساخت های این مسیر تاکید کرد و افزود: جاده ها نقش مهمی در توسعه و تردد ایمن دارند لذا در این منطقه این نقش نیز برجسته و جدی است و نیاز است این مهم به دقت دنبال شود.

** مشکلات طرح های عمرانی ایلام در کمیسیون عمران مجلس مطرح می شود
نماینده مردم شهرستان های حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح های عمرانی بزرگ این استان ، مشکلات و موانع اجرایی این طرح ها در کمیسیون عمران مطرح خواهند شد.
شادمهر کاظم زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های عمرانی حوزه جنوب گفت: طرح های حوزه های راه ،آب و پروژه های عمرانی و سدها در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با طرح مسائل و موانع اجرایی طرح ها در کمیسیون عمران با حضور مسوولان مربوطه و مجریان پروژه ها امکان بررسی جامع و ارائه راهکار موثر برای تسریع در اجرا و تکمیل این طرح ها فراهم می شود.

** پاکسازی سه هزار هکتار از مناطق آلوده به مین استان ایلام
مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ایلام گفت: سه هزار و 30 هکتار از اراضی آلوده به مین این استان در دوران دفاع مقدس سال گذشته پاکسازی شده است.
ناصر خوش خبر روز پنجشنبه اظهار کرد: یک میلیون و 700 هزار هکتار از زمین های این استان در شهرستان های مهران و دهلران که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ بوده اند، به انواع مین ها، ضایعات جنگی و گلوله های عمل نکرده آلوده شده بودند.
وی افزود: 900 هزار هکتار از این سطح در شهرستان مرزی دهلران و 800 هزار هکتار نیز در مهران قرار دارد.

** امام جمعه ایلام: تعهد انقلابی و کارآمدی اجرایی معیار تحقق اقتصاد مقاومتی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مورد نظر رهبر معظم انقلاب تنها در سایه حفظ روحیه و تعهد انقلابی ، تاسی به ارزش های اسلامی و کارآمدی اجرایی مسئولان امکان پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با صرفه جویی در مصرف و دوری از تجمل‌گرایی و در کنار آن افزایش صادرات کالاهای تولیدی و استفاده از کالاهای ایرانی محقق می‌شود.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.