به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید عملیات ثامن الائمه (ع) از جمله شهیدان فلاحی، نامجو، فکوری، کلاهدوز و جهان آرا که به میزبانی قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین برگزار شد،افزود: وجود همین فرهنگ و ارادت به امام حسین و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که دشمن بعثی را به هراس و تکاپو انداخت تا جایی که پس از شکست، امروز به طور مداوم درصدد ایجاد فتنه هایی مانند طالبان، القاعده، داعش و تجزیه اقلیم کردستان برای مقابله با ما هستند.
این مسئول در ادامه گفت: سال 60 در تاریخ دوران دفاع مقدس آبستن حوادث متعدد سیاسی بود که اگر مدیریت صحیحی روی آنها صورت نمی گرفت هر کدام از آنها می توانست کشور را به ورطه نابودی بکشاند.
وی مردم،باورها و رهبری را از مهم ترین ارکان قدرت اجتماعی یک جامعه دانست و اضافه کرد: در این میان نقش رهبری بسیار مهم بوده است چرا که این مولفه خود به تنهایی می تواند مردم و باورهای موجود یک جامعه را به منصه ظهور برساند.
به گفته وی، در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس امام راحل به درستی ایفاگر این نقش در حکومت اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی در ادامه به باورهای مردم میهن اسلامی در طول تاریخ اشاره و یادآور شد: با توجه به اینکه فرهنگ عاشورا در کشور ما همیشه پویا و ماندگار بوده و به هیچ عنوان نیز از بین رفتنی نیست، این فرهنگ در نزد مردم جامعه اسلامی ما همیشه دارای جایگاه ویژه ای بود و نقش آن در دوران دفاع مقدس نیز برای همگان آشکار و نمایان بود.
وی در پایان با بیان اینکه اگر ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور سرنوشت نامعلومی داشت،گفت: به همین دلیل باید همواره یاد و خاطره شهدای این دوران زنده نگه داشته شود.
عملیات ثامن الائمه (ع) در پنجم مهر ماه سال 60 به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشگر 77 خراسان انجام و منجر به شکسته شدن محاصره آبادان و بازپس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران شد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.