به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، بیست و هفتمین همایش سنگر سازان بی سنگر در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی در ششمین روز از هفته دفاع مقدس و ماه محرم برگزار شد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان در همایش سنگرسازان بی سنگر استان کرمان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات هشت سال دفاع مقدس در مقابل کل دنیاست و قدرت الهی و معنویت رزمندگان و شهیدان ما سبب پیروزی خون بر شمشیر شد.
حجت الاسلام علی ایمانی تبار با بیان اینکه همواره امام حسین (ع) کشتی نجات انسانهاست، افزود: تا زمان که بر این کشتی سوار باشید هیچ قدرتی بر شما چیره نمی شود و آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد مصداق همین موضوع است.
حجت الاسلام ایمانی تبار با بیان اینکه در زمان تهاجم فرهنگی دشمن، اگر بر این مرکب سوار باشیم راه نفوذ بسته می ماند اذعان کرد: تا زمانیکه محرم و عاشورا زنده باشد هیچ کشوری نمی تواند بر مسلمانان غلبه کند و این قدرت محرم و عاشوراست که باید این قدرت را حفظ کنیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان با اشاره به اینکه جهاد در جبهه های جنگ با کمک از نیروی معنوی نقش ارزنده ای داشت اذعان کرد: کشور به اخلاص، ایثار و مقاومت نیاز دارد و باید الگوهای ایثار و مقاومت را گرامی داشت تا مبادا فراموش شوند و باید از مظلومیت شهدا دفاع کرد.
وی با بیان اینکه الگوی شهدا عاشورا بود و شهدا از عاشورا درس شجاعت و ایثار را آموختند بیان کرد: خون امام حسین (ع) و عاشورا بیمه کننده زندگی انسانهاست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: در هشت سال دفاع مقدس مردم سرافرازانه از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند که اکنون امنیت بر کشور حاکم است.
عباس سعیدی افزود: جهادگران جهاد سازندگی استان کرمان در ابتدا به جامعه روستایی بدون مزد و منت خدمت کردند و با حضور در دفاع مقدس و اهدا بیش از 100 شهید در این دوران و با جانفشانی و ایثار لقب سنگر ساز بی سنگر را به خود اختصاص دادند لذا باید یاد و خاطر فرماندهان، شهدا، جانبازان و آزادگان این بخش را گرامی داشت.
فرمانده تیپ مهندسی رزمی جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با بیان اینکه 30 سال از حماسه های جنگ و شهادت گذشته است گفت: بعد از جنگ رسالت بزرگی به عهده ماست و باید فرهنگ ایثار، پاکی و از خودگذشتگی را به جامعه منتقل کنیم.
علی کارنما افزود: با وجود شرایط کنونی مانند فضاهای مجازی ضرورت بیشتری دارد که فرهنگ شهادت و جنگ به نسل های جدید منتقل شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.