رضا عسگری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا نقش پایانه های صادراتی را در حوزه تجارت و رفع نگرانی های کشاورزان برسر راه صادرات محصولات خود مهم برشمرد و افزود: ایجاد پایانه های صادراتی می تواند علاوه بر اشتغال پایدار، به توسعه کشت محصولات با کیفیت نیز کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: با ایجاد و بهره برداری از پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی می توان ضمن رونق تولید در این بخش، با ایجاد بازار مناسب برای محصولات زراعی، ایجاد اشتغال پایدار را برای متقاضیان آن منطقه نیز فراهم کرد.
به گفته وی، احداث پایانه های صادراتی همچنین یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز افزایش صادرات غیرنفتی است.
عسگری ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه صنعت و به خصوص کشاورزی استان قزوین، وجود یک پایانه صادراتی کشاورزی در این منطقه از کشور، علاوه بر بالا بردن رشد اقتصادی منطقه، صادرات مستقیم محصولات با کیفیت را نیز به دنبال خواهد داشت.
فرماندار البرز اضافه کرد: برای این منظور از سال گذشته در صدد راه اندازی پایانه صادراتی میوه، تره بار و خشکبار در البرز به لحاظ وجود مراکز زیربنایی این شهرستان از جمله گمرگ، دسترسی آسان به پایتخت، واقع شدن در حاشیه مسیر جاده ترانزیتی و خطوط ریلی و نزدیکی به پایانه حمل و نقل بار، برآمدیم.
وی افزود: به منظور افزایش ظرفیت تولید و درآمدزایی کشاورزان و نیز ترغیب آنان به تولید محصولات با کیفیت، زمینی به مساحت هشت هکتار با 2 واحد سردخانه ای به میزان 2 هزار و 200 تن به همراه 15 هزار متر انبار عمومی و یک واحد بسته بندی مواد غذایی توسط بخش خصوصی را در نظر گرفتیم.
عسگری، لزوم توجه به محصولات با کیفیت بالا و نیز صنایع پیرامونی از جمله بسته بندی با شرایط خاص را یادآور شد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه، متاسفانه خیلی دیر اقدام به راه اندازی این مرکز شده اما سعی داریم با تسهیل در امر صدور مجوزهای لازم، در حداقل زمان ممکن از این مرکز بهره برداری لازم را به عمل آوریم.
وی، فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی و حمایت از صادرات غیرنفتی را از جمله سیاست های مهم دولت دوازدهم در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: شهرستان البرز با وجود مراکز صنعتی مهم، اراضی کشاورزی حاصلخیز و نیز موقعیت خاص جغرافیایی مکانی ایده آل و مطلوب در حوزه های یاد شده است.
شهرستان البرز با مرکزیت شهر الوند در 15 کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
8054/ 6012خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.