به گزارش ایرنا،نصرت الله یوسفی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت برپایی این جشنواره برگزار شد، افزود:این جشنواره از فردا 12شهریور ماه با شرکت 400دانشجو معلم دختر و 400دانشجو معلم پسر در هفت بخش و 52رشته مختلف آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: دوره های مقدماتی این جشنواره پیش از این در سطح پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان ها و سپس به صورت منطقه ای برگزار شده بود و در نهایت برگزیدگان این دوره های مقدماتی که 800 نفر می باشند در مرحله کشوری با هم رقابت می کنند.
یوسفی، زمینه سازی برای تعالی و اعتلای علمی، هنری و فرهنگی با تاکید بر ساحت های 6گانه تعلیم و تربیت را هدف برگزاری این مسابقات و جشنواره اعلام کرد و ادامه داد:محور فعالیت های ما علم، ایمان،اخلاق،عمل و تفکر است و تلاش می کنیم در این جشنواره چشم انداز سند تحول بنیادین را محقق کنیم.
وی اضافه کرد: قرآن کریم در 10 رشته،عترت و معارف دینی در 9 رشته،ادبی در 6 رشته، هنری در 12 رشته، پژوهشی و نرم افزار در هفت رشته،فعالیت های اجتماعی در چهار رشته و هنرهای گروهی در چهار رشته بخش های مختلف این جشنواره را تشکیل می دهند.
یوسفی، تعداد دانشجو معلمان شرکت کننده از قزوین در این مسابقات را 17 دختر و 17 پسر اعلام کرد و افزود: تمام رشته های این مسابقه برای اولین بار به جز 2 رشته تئاتر صحنه ای و عروسکی با توجه به اینکه مسابقات باید همزمان صورت گیرد در فضای داخل دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی، زمان برپایی مسابقات برای دانشجو معلمان دختر را 11تا 14 و دانشجو معلمان پسر را 16تا 19شهریور ماه اعلام کرد و گفت: اختتتامیه این مسابقات نیز برای گروه دختران در روز دوشنبه سیزدهم شهریورماه و پسران 18شهریورماه توسط برگزار می شود و در آن نفرات برتر در هرکدام از رشته ها معرفی خواهند شد.
مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره های دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در ادامه این نشست گفت: در سطوح مقدماتی این دوره از جشنواره که در مراحل استانی و منطقه ای آن برگزار شد، 13هزار دانشجو معلم از پردیس های استانی شرکت کردند که عصاره آنها در قالب 800دانشجو معل از فردا رقابت های خود را در قزوین آغاز خواهند کرد.
سید کامران میر معینی با اشاره به برگزاری 26 دوره قبلی این جشنواره در استان های مختلف،گفت: افزایش رشته های مسابقات به 52رشته، حضور کانون های فرهنگی، انجمن های علمی و دیگر رشته ها و همچنین تجمیع تمام رشته ها در یک پردیس از جمله ویژگی های جدید این دوره از جشنواره است.
وی اضافه کرد:نفرات برگزیده این جشنواره در جشنواره سراسری دانشجویان دانشگاه های کشور که آبان ماه به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می شود شرکت خواهند کرد.
میر معینی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره برای اولین بار داوران مسابقه به طور کامل در حدود 70نفر از بین داوران قزوینی انتخاب شده اند.
وی ادامه داد: همچنین طرح پوستر این جشنواره نیز که نشان دهنده نمادهایی از هر هفت بخش مسابقه است توسط طراحان قزوینی انجام و برای تایید به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان ارسال شده است.
میرمعینی افزود:دانشگاه فرهنگیان کشور همچنین جشنواره های مختلف دیگری را نیز در حوزه های ورزشی و همچنین جشنواره های فرهنگی ویژه اساتید و کارکنان برگزار می کند که در این میان دومین دوره جشنواره فرهنگی اساتید و کارکنان در حال برنامه ریزی است تا در مهر یا آبان ماه برگزار شود.
دانشگاه فرهنگیان دارای 96پردیس در سراسر کشور است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.