به گزارش ایرنا،علی ملازاده پیش از ظهر دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان قزوین،با تاکید بر ضرورت برنامه سازی و تولید فکر و اندیشه های نو در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، نقش صدا و سیما را در این خصوص مهم دانست و گفت: از بین تکالیف مشخص شده برای دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب، صدا و سیما با 34 بند مصوب از جمله دستگاه هایی به شمار می رود که بیشترین رسالت را در این حوزه دارد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش قوای سه گانه و همه دستگاه ها و نهادهای کشور برای حل آسیب های اجتماعی، گفت: اقدام در این زمینه به یک یا چند دستگاه محدود نمی شود و باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم.
این مسئول، تقویت عفاف و حجاب را از دغدغه های مسئولان دانست و افزود: در کنار این موضوع، تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه ای که مقام معظم رهبری همواره بر رسیدگی و حل آنها تاکید داشته اند.
ملازاده در ادامه بر تلاش برای حل آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت مردم تاکید کرد و گفت: می توان با بهره گیری از این ظرفیت آسیب های مختلفی همچون روزه خواری و کشف حجاب را مرتفع ساخت.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، افزود: این ستاد با 2 رویکرد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی تشکیل شده و در حوزه عفاف و حجاب نیز 2 مبنای قانونی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه وزیر کشور را دنبال و پیگیری می کند.
ملازاده یادآور شد: وزارت کشور مسئول پاسخگوئی عفاف و حجاب دستگاه ها نیست ولی هماهنگی،پیگیری و نظارت بر این حوزه بر عهده این وزارتخانه است.
جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود، فعال شدن هیات های رسیدگی به تخلفات در دستگاه ها، برگزاری دیدارهای مردمی و اجرای خدمات دولت الکترونیک را از مصادیق اجرای راهبردهای حقوق شهروندی در سطخ استان ها نام برد.
ملازاده ضمن تاکید بر مدیریت، هماهنگی و پیگیری اجرای مصوبات مربوط به 2 تکلیف صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب در استانها، تقویت برنامه های فرهنگی با رویکرد فرهنگ سازی در جامعه و جلوگیری از موازی کاری و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در این حوزه ها را ضروری دانست.
جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در پایان گفت: طرح ها، فعالیت ها،ابتکارها و خلاقیت های صورت گرفته پیرامون 2 موضوع صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب در استان ها در سطح کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
در این نشست مدیران کل صنعت،معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گزارشی از فعالیت های انجام شده خود را در حوزه های حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را ارائه کردند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.