به گزارش ایرنا،سیروس نصیری روز یکشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 64هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان، از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان در ماه فروردین از پایان تیرماه خبر داد.
وی در ادامه ضریب پشتیبانی تامین اجتماعی قزوین را 3.7 و شاخص ضریب کشوری را 5.5 درصد اعلام کرد و گفت: اگر ضریب صندوق های بازنشستگی به زیر 6درصد برسد آن صندوق ها دچار مشکل خواهند شد که اکنون این وضعیت در قزوین وجود دارد و اداره صندوق به شکل کشوری است که موجب شده این مشکل را در استان لمس نکنیم.
این مسئول اضافه کرد: یکی از علت های اصلی این مشکل مربوط به آن است که 23درصد از افراد بازنشسته از محل قانون مشاغل سخت و زیان آور، تبصره ماده76 و از کارافتادگی هستند که این موضوع سازمان را با چالش مواجه می کند.
نصیری با بیان اینکه سال گذشته تامین اجتماعی قزوین قریب به 12 هزار میلیارد ریال در حوزه تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود هزینه کرد،گفت: ماهانه 970 میلیارد ریال برای حقوق مستمری بگیران استان پرداخت می شود در حالی که در خوشبینانه ترین حالت میزان وصولی ما 850 میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه در چشم انداز 1404 به عنوان سازمانی پایدار، چابک و پویا در خدمت رسانی و پاسخگویی معرفی شده در چند سال گذشت با اقدام های مختلفی که خصوصا در حوزه خدمات الکترونیکی انجام داده برای تحقق این هدف تلاش های زیادی کرده است.
نصیری با اشاره به فعالیت 16 هزار کارگاه در استان که مشمول پرداخت مقرری به تامین اجتماعی هستند، گفت: خوشبختانه 95 درصد از کارفرمایان استان در قالب اینترنتی و بدون حضور در شعب، لیست حق بیمه خود را ارائه می‌دهند که این موضوع موجب کاهش هزینه‌ها و تسریع در امور اداری شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان، این طرح را در راستای رونق تولید و اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: با اجرای این طرح از بین 745مورد درخواست ثبت شده، 547مورد از آنها تائید شده است.
نصیری همچنین با اشاره به پرداخت بخشی از بدهی های این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی،گفت: هفته گذشته بلافاصله پس از دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبنی بر ارائه نکردن خدمات بیمارستان های این دانشگاه به بیمه شدگان تامین اجتماعی، بخشی از این بدهی را پرداخت کردیم و تلاش می کنیم باقی آن نیز در ماه های آینده عملیاتی شود.
نصیری خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی در کنار بدهی های معوقه خود، چهار هزار و 200 میلیارد ریال مطالبات معوقه از کارفرمایان دارد و برای عمل به تعهدات خود باید بتواند اینگونه مطالبات را دریافت کند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین ذر ادامه ریشه عدالت اقتصادی را تامین امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به امنیت پایدار و توسعه اقتصادی و رونق تولید و کسب و کار باید به تامین اجتماعی اهمیتی ویژه شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با نگاهی ویژه، امنیت کارگر توسط کارفرما از همان ابتدا ایجاد شده تا سازمان نیز با حمایت مجامع کارفرمائی قادر به بهبود وضعیت معیشتی آسیب پذیرترین اقشار جامعه باشد.
نصیری در پایان از طرح انتخاب بازنشستگان،همسران بازمانده و از کارافتادگان کلی نمونه تامین اجتماعی استان به مناسبت هفته تامین اجتماعی خبر داد.
تامین اجتماعی استان قزوین دارای هشت شعبه اصلی و هشت شعبه اقماری و پنج کارگزاری در سطح استان بوده و خدمات آن توسط 432نفر به بیمه شدگان ارائه می شود.
از بین 231هزار بیمه شده اصلی در استان157هزار نفر از آنها بیمه شده اجباری و مابقی بیمه شدگان اختیاری ، قالیبافان و کارگران ساختمان و سایر گروه ها هستند.
19تا 25تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.