به گزارش ایرنا ، محمد حسین شاهنده روز سه شنبه در جلسه کارگروه زنان کارآفرین خلخال افزود: این تسهیلات ارزان قیمت بانکی در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت و حمایت از کارآفرینان به ویژه بانوان کارآفرین استان در اختیار متقاضیان اجرای طرح های مشاغل خانگی قرار گرفت.
او خواستار هماهنگی مسوولان دستگاههای اجرایی در بحث اشتغال شد و گفت: با دستگاه ‌های اجرایی مختلف از جمله گردشگری ، جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت تفاهمنامه همکاری در پرداخت تسهیلات انجام شده و با توجه به اینکه تنها صندوق کارآفرینی امید تنها صندوق قرض‌الحسنه دولتی است مجبور به پاسخگویی تمام درخواست نهادهای دولتی و معرفی شده از سوی مسوولان هستیم.
وی اشتغال را از اولویت های برنامه دولت تدبیر و امید دانست که باید مورد توجه مسوولان دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.
فرماندار خلخال هم در این جلسه از افزایش حضور و مشارکت زنان در عرصه کار و تولید این شهرستان در سال جاری خبرداد و گفت: حضور بانوان کارآفرین در کار تولید زعفران ، گل محمدی ، تولید پوشاک و صنایع دستی بصورت چشمگیری افزایش یافته و نقش زنان این شهرستان در چرخه تولید و اقتصاد منطقه پررنگ تر شده است.
فریدون بابایی ، ایجاد صندوق انتخاب دو روستای اسکستان واقع در بخش شاهرود و علی آباد در بخش مرکزی را به عنوان پایلوت اجرای طرح یک روستا ، یک محصول در این شهرستان را در راستای حمایت از بانوان کارافرین جامعه و افزایش حضور زنان در چرخه کار و تولید این شهرستان در سال جاری ذکر کرد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.