به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان، افزود: تیم جدیدی که به عنوان هیات مدیره خانه مطبوعات استان انتخاب شده باید، مایه برکت و تحول در فضای رسانه‌ای استان باشد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: عرض تبریک به معنای درخواست افزایش برکت قلم برای شما است زیرا در موقعیت جدیدی که در آن قرار گرفته‌اید با انجام فعالیت‌های ارزشمند، درهای برکات الهی به روی شما باز می‌شود.
وی اظهار کرد: هر فعالیت و اقدامی که در این عالم از منشاء برکات خداوند متعال تغذیه نشود، برکت نخواهد داشت زیرا دین و کلام الهی همچون ریشه‌های درختی است که محکم و تغییر ناپذیر بوده و اگر ما هم به خداوند و دین او متصل شویم مستحکم و تغییرناپذیر خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه رسالت هر رسانه، شاخص تعیین کننده جایگاه آن است، افزود: برخی از رسانه‌ ها در استان شبیه دکان کسب و کار بوده و به منظور کسب سود فعالیت می‌کنند و فعالیت آنها نسبت به هزینه ‌ای که دریافت می‌کنند، تغییر پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه جایگاه و حرمت رسانه باید با کرامت انسانی پیوند زده شود، ادامه داد: خدای متعال با نزول سوره قلم برای جایگاه رسانه در بین بندگانش ارزش قائل شد و به قداست قلم سوگند یاد کرد و این مهم جایگاه والای قلم و رسانه را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: قلمی که بر خلاف مبانی دینی و الهی به حرکت در آید هیچ زمانی برکت نخواهد داشت و منکوب و زمین ‌گیر می‌شود زیرا این قلم ریشه در ملکوت الهی ندارد و در خدمت رسانه مسموم قرار گرفته و مانند علف ‌های هرزی است که پس از مدتی خشک و به آتش کشیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رسانه ‌های مسمومی که علیه دین کار می‌کنند و دنیا طلبی و حمایت از ظلم دارند، شاید دیده شوند اما ماندگاری ندارند، اضافه کرد: رسانه‌ ای که در خدمت ظلم باشد دچار اختلاف می‌شود اما اصحاب قلمی که در خدمت دین باشند دچار اختلاف و درگیری نمی‌شوند.
به گفته وی، رسانه مطلق نیست بلکه مقید و دارای پسوند بوده و از این رو باید موضع خود را مشخص کنیم که در رسانه دنیا، دنیاپرستان، شیطان، استکبار جهانی و یا ظلم قرار داریم یا در رسانه دین، قرآن، مظلومان و حقوق مردم هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اینکه ابوذر در زمان پیامبر (ص) رسانه دین بود،گفت: شما هم در فضای رسانه‌ای امروز جامعه باید ابوذر زمان خود باشید و با شکایت، تهدید، زندان و شکستن قلم ‌های خود میدان را ترک نکنید.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ های متعدد خود موارد زیادی را به ما تذکر می‌دهند، اما بسیاری از ما سکوت کرده‌ایم و فعالیت سازنده‌ای در راستای منویات رهبری انجام نمی‌دهیم که باید در این رویه تجدید نظر کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن موضوع بسیار با اهمیتی است، افزود: انقلابی ماندن سخت است و در این فضا عده‌ای به شما طمع می‌کنند و از این مسیر قصد ضربه زدن به نگاه و عملکرد انقلابی شما را دارند بنابراین باید مراقب باشید حیثیتی که خداوند متعال با سوره قلم به شما داده، آسیب نبیند.
امام جمعه قزوین یادآور شد: شاید روی آوردن به دنیا، قدرت و ثروتی را برای انسان به ارمغان آورد اما این موارد متاع قلیل است و با روی آوردن به آن، خیر کثیر را از دست می‌دهیم.
وی با بیان اینکه از استقلال یک رسانه باید صیانت و حفاظت شود، گفت: رسانه ‌های مکتوبی بودند که در دوره ‌های تاریخی مختلف در مقابل استعمار انگلیس و امریکا ایستادگی کردند و پای استقلال خود ماندند و شما باید بدانید که از کدام نسل هستید.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه اسلام به برخی بزنگاه ‌ها نگاه تاکیدی دارد،افزود: اگر ستمگران ناحق می‌ گویند باید در مقابلشان فرد شجاعی قرار داشته باشد که حق را بگوید و بیان کلمه حق جزو سرمایه‌های رسانه‌ای ما باشد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه زنده بودن یک رسانه به حق گویی آن مربوط می‌شود،اضافه کرد: مسلمان نیست رسانه‌ای که دلسوزی برای مسلمانان نداشته باشد بنابراین ما باید در رسانه خود به فریاد انقلاب و مردم برسیم و این موضوع فقط نباید به داخل کشور محدود شود و باید حمایت ما از مظلومان جهانی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: آیات قرآن و مبانی دینی معدن و مخزن حقیقی برای حمایت از اصحاب رسانه است و هر قدر ما پیوند خود را با آیات الهی مستحکم کنیم، منابع قدرتمندی برای فعالیت خود خواهیم داشت.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.