به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری چهارشنبه شب به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: خانه عالم نوعی فضای اقامتی در روستاها برای استقرار مروجان مذهبی و مبلغان دینی است اما این فضاها علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای روحانیون، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هم است تا مردم بتوانند به راحتی ابهامات شرعی خود را سوال کرده و برطرف کنند.
حجت الاسلام نظری با بیان اینکه خانه‌های عالم سه نوع هستند،افزود: یک نوع از این خانه‌ها کاملا مردمی بوده که به دست مردم روستا ساخته شده و در اختیار روحانی قرار می‌گیرد، نوع دیگر از طریق بنیاد مسکن و نوع سوم هم از طریق بسیج سازندگی ساخته شده و در اختیار عالم گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه در مناطق محروم استان قزوین به روحانی برای تبلیغ و ترویج معارف دین اسلام نیاز مبرم وجود دارد،اضافه کرد: با ساخت خانه‌های عالم روحانیون با برپایی نماز، سخنرانی، مراسم‌های دینی و مذهبی، آموزش قرآن کریم و بیان احکام شرعی نیازهای فکری و عقیدتی روستائیان را برطرف می‌کنند.
حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: پیش از این روحانیون با خانواده در روستاها و مناطق محروم مستقر می‌شدند که به دلیل نبود خانه عالم با مشکلاتی از جمله تامین مسکن مواجه بودند که اکنون با ساخت این خانه‌ها مشکلات آنان برطرف شده و راحت‌تر می‌توانند در این مناطق حضور یابند.
وی با بیان اینکه تاکنون 60 روحانی به روستاهای استان قزوین اعزام شده‌اند،ادامه داد: در برخی از روستاها با کمبود روحانی مواجه هستیم و با وجود اینکه تقاضای استقرار روحانی در روستاها بسیار است اما متاسفانه برخی از روحانیون شرایط لازم برای مهاجرت به روستاهای دورافتاده را ندارند و بنابراین برخی خانه‌های عالم فاقد روحانی است.
معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روستاهای دورافتاده در ایام ماه مبارک رمضان، دهه ماه محرم، صفر و مناسبت‌های خاص به صورت مقطعی پوشش داده می‌شود اما فاقد روحانی تمام وقت است.
به گفته وی در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ نفر مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند که توانستند ۵۵ هزار نفر روز آموزش ارائه کنند.
وی در پایان افزود: تا پایان امسال نیز این فعالیت با ۱۰ درصد افزایش افزایش می یابد و پیش بینی می شود نزدیک به ۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر روز آموزش ارائه شود.
امسال یکهزار و 400 نفر مبلغ در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان قزوین اعزام شده اند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.