به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره اوقاف به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به حجم گسترده کارهای اجرایی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر، بنیاد مسکن نیازمند اعتبارات خاص بوده تا بتواند به نیازهای موجود جامعه پاسخگو باشد.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته میزان اعتبارات تخصیصی ما از سوی برنامه و بودجه استان 106 میلیارد ریال بود که از این میزان تنها 26 میلیارد ریال محقق شد که البته این میزان برای روستاهای استان رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سال گذشته هیچ اعتبار ملی نداشت،ادامه داد: این نهاد در سال 95 توانست از محل دریافت قیر رایگان 163 هزار متر مربع عملیات اجرای آسفالت معابر روستایی را به انجام برساند.
گونجی اضافه کرد: با توجه به سهمیه قیر رایگان امسال ما که 780 هزار متر مربع آسفالت برای 165 روستا در نظر گرفته شده است، نیازمند تخصیص حدود 90 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای کار نیز هستیم.
معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در ادامه با اشاره به نشست امروز خود با مسئولان اداره کل اوقاف قزوین، گفت: با توجه به وجود تفاهم نامه ملی در این زمینه، خوشبختانه توافق های خوبی در خصوص رفع مشکل صدور اسناد موقوفه در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان به عمل آمد.
وی اضافه کرد: اداره اوقاف استان قزوین قول مساعد داد تا هزینه پذیره (معوقات) خود را کاهش دهد تا مردم بتوانند نسبت به دریافت اسناد خود اقدام کنند.
به گفته وی، با انجام تسهیل در صدور اسناد روستایی اقدام های خوبی از سوی بنیاد مسکن و خیران استان در خصوص ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد این مناطق نیز صورت خواهد گرفت.
گونجی یادآور شد: در این زمینه بنیاد مسکن نیز قول مساعد در خصوص عملیات اجرایی در بقاع متبرکه، مساجد و اماکن عمومی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان در زمینه بهسازی معابر داده است.
وی در پایان افزود: براساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 112 روستا با 26 هزار و 800 خانوار و چهار شهر با جمعیتی بالغ بر 13 هزار خانوار استان قزوین اوقافی می باشد.
استان قزوین دارای 25 شهر و 802 روستای دارای سکنه است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.