به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین برخی بانک ها و صندوق توسعه ملی صورت گرفته است، به صادرکنندگان تسهیلات صادرات سرمایه در گردش با نرخ سود 11 درصد پرداخت می شود.
وی ادامه داد: شرایط اعطای تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی از محل صندوق توسعه ملی، داشتن صورت حساب مالی حسابرسی شده و داشتن سوابق صادراتی شامل پروانه صادراتی به نام متقاضی و کارت بازرگانی فعال است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات از محل صندوق توسعه ملی، بانک ها آمادگی پرداخت تسهیلات صادراتی با اعمال برخی تخفیفات را نیز دارند.
حبیبی اظهار کرد: کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی و کشوری، ارائه ضمانت نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و ارائه وثیقه ملکی به عنوان تضمین از جمله مواردی هستند که در اعمال تخفیف نرخ سود تسهیلات صادراتی موثر خواهند بود.
وی تاکید کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گفته از طریق بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی ،امکان استفاده از این تسهیلات در سایر بانک ها از جمله صادرات و اقتصاد نوین نیز وجود دارد .
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
در سال گذشته 675 میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفت که طبق آن رکورد صادرات استان قزوین در سال 95 شکسته شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.