حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار کرد: نصب العین قرار دادن منویات رهبری فرزانه انقلاب به ویژه تولید و اشتغال همکاری خوبی بین مجلس با دولت شکل گرفته است.
وی یادآوری کرد: سال گذشته مجلس به دولت این اجازه را داد که 30 درصد درآمد ناشی از فروش نفت که باید به صندوق ذخیره ارزی واریز شود به 20 درصد کاهش یابد.
وی بیان کرد: مدیران استانی با وجود محدودیت و تنگناهای اعتباری تلاش های خوبی برای توسعه و آبادانی استان داشته اند.
نماینده نهاوند در خانه ملت گفت: 2 طرح محوری و زیر بنایی تاثیر گذار در توسعه استان با کارکرد شهرستانی، استانی و ملی به خوبی به مرحله اجرا رسید.
بهرام نیا با ذکر اینکه عملیات اجرایی 30 سد در کشور تعطیل شده بود بیان کرد: سد گرین نیز جزو این سدها بود که با تلاش مدیران استانی دوباره به چرخه بازگشت.
وی افزود: محور مواصلاتی نهاوند - آورزمان یکی از جاده های حادثه خیز استان همدان بوده که به قتلگاه مسافران و رانندگان تبدیل شده بود.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: سال گذشته 50 تن در این محور شریانی جان باخته و 400 نفر نیز مصدوم، مجروح و قطع عضو شدند.
بهرام نیا گفت: با تلاش و همت مسوولان در آخرین لحظات بسته شدن بودجه سال 96 برای این طرح نیز اعتباری پیش بینی شد.
وی بیان کرد: شهرستان نهاوند دارای 13 سراب است و از آن به عنوان شهر سراب ها یاد می شود و 2 سراب آن به لحاظ اهمیت جنبه استانی دارد.
طبق مصوبه خرداد ماه سالجاری مجلس شورای اسلامی به منظور رفع بیکاری به ویژه در مناطق روستایی و عشایری صندوق توسعه ملی مجاز است تا 1.5 میلیارد دلار در 2 بانک کشاورزی و توسعه تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع) سرمایه گذاری کنند و این 2 بانک و یک صندوق مکلف به ارائه تسهیلات لایحه یاد شده هستند.
7526/693
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.