آنان پس از انداختن رای خود در صندوق دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار توجه بیشتر دولتمردان به جوانان جویای کار در سراسر کشور بویژه قشر بیکار و تحصیلکرده کشور شدند.
این شهروندان مشکلات اقتصادی ، معیشتی و آسیب های اجتماعی رایج در جامعه را نشات گرفته از بیکاری جوانان دانستند و خواستار رفع این مشکل در دولت آینده شدند.
یک جوان جویای کار تنکابنی در این باره گفت : رئیس جمهور آینده باید دغدغه جوانان را داشته باشد چرا که بسیاری از جوانان تحصیل کرده پس از فارغ التحصیلی بیکار هستند و نمی توانند شغل مناسب پیدا کنند.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سال 95 مازندران به 11.6 درصد رسید که این نرخ در سال گذشته 12.1درصد بود.
نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در سال 95 ، 41 درصد اعلام شد که رتبه استانی در این حوزه به پنجم در کشور رسید.
علی عاشوری با بیان اینکه تنکابن به دلیل موقعیت کشاورزی و گردشگری که دارد نمی تواند ، صنایع بزرگ را در منطقه احداث نماید ، افزود : بسیاری از دولت های گذشته حتی به دو مقوله کشاورزی و گردشگری هم توجه نکردند و وضع بیکاری در این شهر وخیم و وخیم تر شد تا جایی که بسیاری از دوستانم برای پیدا کردن کار به استان های همجوار مهاجرات کردند.
وی اظهار داشت : رییس جمهور آینده اگر بخواهد بر روی ظرفیت های مناسب گردشگری و کشاورزی منطقه سرمایه گذاری کند ، حتما بخش قابل توجهی از مشکلات بیکاری جوانان و آسیب های پیرامون آن کاهش خواهد یافت.
به گفته وی، کشوری پایدار می ماند که جوان های موفقی داشته باشد و امیدوارم رئیس جمهور و دیگر مسئولین به فکر قشر جوان جامعه باشند.
یک شهروند دیگر تنکابنی درباره انتظارش از رییس‌جمهور آینده گفت: انتظارات از رئیس‌ جمهور بسیار بالاست اما مهم‌ترین خواسته‌ای که ما از رئیس جمهور دارم این است که علاوه بر حل مشکلات اقتصادی و تورم ، در راستای کاهش فساد در جامعه کوشیده و فساد اداری و اخلاقی را در جامعه کاهش دهد.
حسین پورتقی افزود : فردی که به عنوان برگزیده مردم سکان هدایت جامعه را بر عهده می‌گیرد، باید از توانایی لازم برای حل مشکلات برخوردار باشد و در این زمینه برنامه‌های دقیق و حساب شده‌ای تدوین و اجرا کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 2 فرزند تحصیلکرده بیکار در خانه دارم ، اظهار داشت : متاسفانه در این شهر اشتغالی وجود ندارد و مجبور شدم فرزندانم را برای کار در یک کارخانه به تهران بفرستم اما پس از چند ماه آن کارخانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسته شد و دوباره فرزندانم بیکار شدند.
این شهروند خاطر نشان کرد : امروز جوانان ایران اسلامی بیدارترین و با استعدادترین جوانان دنیا هستند، اما نیاز است که از سوی مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
پورتقی خواستار توجه ویژه رییس جمهور آینده به مشکلات قشر جوان و تحصیلکرده کشور شد.
نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی پیشتر بیکاری حاکم بر کشور را نتیجه بی تدبیری دولت گذشته اعلام کرده بود.
شمس اله شریعت نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دولت گذشته بدون کار کارشناسی در شرایطی پرداخت یارانه ها را آغاز کرد که برای حمایت از بخش تولید و اشتغال هیچ برنامه ای نداشت و همین مساله سبب رکود در بخش تولید و متعاقب آن افزایش بیکاری در کشور شد.
وی با بیان اینکه در سال 42 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می شود ، خاطر نشان کرد: افزایش یارانه ها همراه با ایجاد اشتغال اقدامی غیر کارشناسی و یک تناقض آشکار است که برای مردم قابل قبول نیست و فریب آن را نخواهند خورد.
شریعت نژاد به برخی از اقدام های دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: آرامش در حوزه اقتصادی، تقویت ارتباط با دنیای خارج، افزایش قدرت دفاعی کشور، رفع مشکل حقوق های نجومی و برجام گوشه ای از اقدام قابل تحسین دولت یازدهم است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: برنامه هایی را که دولت یازدهم ارائه می کند متناسب با برنامه ششم توسعه کشور است و باید از آن حمایت کرد.
وی مساله بیکاری را به عنوان معضل جدی اقتصاد در غرب مازندران دانست و گفت : تاکنون سرمایه گذاری قابل توجهی برای ایجاد فضای کسب و کار دراین مناطق صورت نگرفته است.
شریعت نزاد افزود : در حالی شاهد این کم توجهی بوده ایم که این مناطق از قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف بویژه در بعد کشاورزی و گردشگری برخورداراست.
وی یادآور شد : هم اکنون نیز شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که نمی توان بنحو مطلوب برای تحقق بخشیدن این قابلیت ها به منظور اشتغالزایی این مناطق گامی برداشت.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
کار رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز همزمان در سراسر کشور اغاز و تا ساعت 11 شب ادامه دارد.
خبرنگار : علیرضا پورعلم **انتشا ردهنده:سی محسن حسن نیا
1899/1602/7513/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.