به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، عباد الله کامکار در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: در استان البرز از ابتدای سال 96 هدف‌گذاری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در قالب برنامه‌های چندگانه تهیه شده است.
وی در خصوص اولین بسته ابلاغی دولت، توضیح داد: این بسته با موضوع ارتقاء توان تولید ملی است که در این استا به جهت افزایش توان تولید در حوزه کشاورزی و صنعت و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف در استان پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده است.
معاون اقتصادی استاندار البرز: در این بسته پیش بینی‌های لازم برای رونق واحد تولیدی و به دنبال آن افزایش تولید و ایجاد اشتغال صورت می گیرد.
معاون استاندار البرز در خصوص مفاد بسته دوم نیز گفت: در این بسته مباحث مالی و سرمایه گذاری و همچنین جذب حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است که با عنایت به اقدامات خوب سال گذشته و ارتباط و تعامل ایجاد شده با دنیای خارج ، این مهم نیز دست یافتنی خواهد بود.
کامکار ادامه داد: در بسته سوم، موضوع تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی مورد توجه قرار گرفته است که هدف گذاری استان برای میزان صادرات غیر نفتی است.
وی اضافه کرد :در این راستاصادر کننده شناسایی و در خصوص چگونگی افزایش صادرات آنها بررسی و اقدامات کارشناسی لازم صورت گرفته است .
کامکار در خصوص بسته چهارم که به اشتغال و توانمند سازی نیروی کار پرداخته است.
وی به بسته پنجم اشاره کرد و افزود : این بسته با موضوع جذب ، توسعه و تعمیق تکنولوژی است، بویژه توجه به شرکت‌های دانش بنیان در آن مورد توجه قرار گرفته است.
کامکار گفت: در استان البرز شرکت دانش بنیان وجود دارد که براساس مفاد این بسته باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
معاون استاندارالبرز تصریح کرد: علاوه بر 5 بسته ذکر شده، نگاه ویژه‌ای نیز به چند بخش دیگر در جهت ایجاد رونق تولید و اشتغال صورت گرفته است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678166
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.