امیرحسین خنجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدلکاران سینما و تلویزیون کشور با کمترین امکانات و دستمزد به فعالیت می پردازند و عشق و علاقه به این حرفه است که آنها را در این شرایط وادار به فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه تقریبا در کشور هیچ نهادی متولی حمایت از بدلکاران نیست،گفت: متاسفانه هرگانه حادثه و اتفاق بدی برای بدلکاران رخ بدهد توجه ها به فعالان این حرفه جلب می شود و در حالت عادی کسی سراغ از هنرمندان این عرصه نمی گیرد.
این هنرمند بدلکار اضافه کرد: در جشنواره های مختلف از همه عوامل و بخش های مرتبط با فیلم ها و سریال ها تقدیر به عمل می آید اما کسی زحمات و تلاش های بدلکاران را که برای واقعی به نظر آمدن صحنه های خطرناک با جان خود بازی می کنند را نمی بیند.
وی از رقم پائین قرارداد با بدلکاران نیز ابراز نارضایتی کرد و افزود: متاسفانه اکثر عوامل و سازندگان فیلم ها با رقم هایی پائین و ناچیز اقدام به عقد قرارداد با بدلکاران می کنند که البته در این خصوص استثناهایی نیز مانند اقای سیروس مقدم که از کارگردانان خوب سینما هستند و به بدلکاران توجه دارند وجود دارد.
بدلکار فیلم های سینمایی محمد رسول الله، پلیس ویژه و 50 کیلو آلبالو گفت: خیلی از همکاران ما در بخش بدلکاری با مشکل بیمه مواجه هستند و جای تعجب اینجاست که در حرفه ما با وجود داشتن خطرات بالا و آسیب دیدگی های جدی باید مانند افراد دیگر به طور عادی و معمولی بیمه شویم و سختی کار به ما تعلق نمی گیرد.
وی در ادامه به سانحه ای که اخیرا در یکی از صحنه های بدلکاری سریال پایتخت پنج برای او پیش آمد و در شبکه های اجتماعی و رسانه ها نیز خبر ساز شد، گفت: این موضوع یک حادثه طبیعی بود که امکان دارد برای یک فرد عادی نیز به وجود بیاید و نمی توان در این خصوص ایرادی به کار عوامل و دست اندرکاران سریال پایتخت گرفت.
خنجری با بیان اینکه باید صحنه یک تصادف را بازسازی می کردم،گفت: خودرو باید از ارتفاع به سمت پائین فرود می آمد و هنگام برخورد به زمین گیربکس خودرو در رفت و موجب شد که در حین فرود آسیب ببینم.
وی در پایان گفت: این یک حادثه زیاد جدی نبود اما متاسفانه برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی ماجرا را بزرگ کردند و موجب نگرانی خانواده و دوستانم شدند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.