به گزارش روز چهارشنبه، روابط عمومی امور کتابخانه های عمومی استان، محمدعلی طالبی با تاکید بر همدلی دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری موفق هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از همه دستگاه‌های فرهنگی استان خواست در برگزاری این جشنواره به نهاد کتابخانه‌های عمومی کمک کنند.
وی تصریح کرد: کتاب با وجود گسترش فناوری‌های روز، همچنان جایگاه خود را به عنوان منبع انتقال اندیشه حفظ کرده و حتی می‌توان گفت در عصر حاضر کتابخوانی با اقبال بیشتری نیز همراه شده، زیرا پناه بردن به شبکه‌های اجتماعی، آسیب‌های خود را نشان داده و ثابت شده که استفاده از اطلاعات تقطیع شده و بعضاً نادرست این فضاها، مانند کتاب کامل قابل بهره‌برداری و استناد نیست.
طالبی خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد ارتباط مستقیمی با سطح فرهنگ و سواد جامعه دارد، بنا بر این باید از همه طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در راستای کتابخوان کردن مردم حمایت شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین از مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین دستگاه‌های فرهنگی همراه در برگزاری موفق ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته قدردانی کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در خصوص برنامه های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گفت: این جشنواره به صورت مکتوب و آنلاین و با معرفی 6 عنوان کتاب ویژه رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در حال برگزاری است.
رقیه دوست فاطمی‌ها کتاب‌ های «10 قصه از امام رضا(ع)» ویژه کودکان، «ماه غریب من» ویژه رده سنی نوجوان و چهار کتاب «امام رضا(ع) و زندگی»، «باوی ملکوت»، «چلچراغ شیراز» و «مهارت‌ها زندگی در سیره رضوی» ویژه مخاطبان جوان و بزرگسال را کتاب‌های هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی کرد.
وی در خصوص شیوه برگزاری جشنواره هفتم رضوی بیان داشت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب‌ها و برگه‌های سئوالات جشنواره را تهیه و در آن شرکت کنند.
دوست فاطمی ها ادامه داد: با توجه به سهولت و سرعت اجرا، امکان شرکت اینترنتی و آنلاین در جشنواره نیز برای شرکت‌کنندگان فراهم شده که علاقه‌مندان پس از مطالعه کتاب یا کتاب‌های موردنظر خود می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir و نیز پرتال اداره کل استان یزد به آدرس www.yazdpl.ir و ورود به بخش مربوطه، در جشنواره شرکت کنند.
وی مهلت شرکت در بخش مکتوب جشنواره را دهم تیرماه و بخش آنلاین آن را بیستم تیرماه 96 عنوان کرد.
در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، شرکت کنندگان آمادگی دستگاه‌های متبوع خود را برای مشارکت در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کردند.
دومین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان یزد در سال جاری به موضوع برگزاری هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی اختصاص داشت.
6014/ دریافت و انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.