به گزارش ایرنا، استاندار قزوین در جریان سفر یکروزه خود به شهرستان آوج از این سد که در پایین دست روستای چنگوره واقع شده است، بازدید کرد.
این سد با 33 متر ارتفاع،487 متر طول تاج و 285 متر مکعب حجم مخزن سد و 70 هزار متر مربع سطح مخزن سد، یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه را تحت شرب قرار می دهد.
احداث سد خاکی چنگوره مقدار زیادی از آب های روان که هم اکنون به رودخانه خررود و شور و در نهایت به عنوان هدررفت به دریاچه نمک سرازیر می شود را مهار کرده و به مصرف کشاورزی می رساند.
استاندار قزوین در جریان بازدید از این سد با انتقاد از بوروکراسی اداری که مانع از تکمیل و بهره برداری این طرح پس از 15 سال از اجرای آن شده است، گفت: باید قوانین دست و پاگیر که مانع بهره برداری از این طرح های مفید می شود را رفع کرد تا هر چه سریعتر این پروژه ها به اتمام و برای مردم به بهره برداری برسند.
فریدون همتی افزود: اتمام این پروژه حدود 15 سال به دلایلی از قبیل کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده و در نتیجه حدود یک هزار و 200 هکتار از اراضی منطقه از آب این سد بی بهره مانده اند که باید پرسید چه کسی خسارت ناشی از عدم بهره برداری به موقع از این سد را در این سال ها باید پاسخگو باشد؟
وی خطاب به مشاور و پیمانکار این طرح گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اعتبار تکمیل این پروژه تخصیص یافته و باید هر چه سریعتر با استفاده از نیروها و امکانات بیشتر این طرح را تا پایان سال به آبگیری رساند.
سد خاکی روستای چنگوره با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان آوج واقع شده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.