به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در این سفر از طرح آبیاری تحت فشار در 22 هکتار از اراضی کشاورزی روستای دشتک در بخش آبگرم که با 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار با 80درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری در حال اجرا است،بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: دولت بودجه و اعتبار قابل توجهی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در نظر گرفته است و امیدواریم در سال جاری 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روش های مدرن آبیاری تجهیز شوند.
همتی با بیان اینکه امسال سال نهضت آبیاری قطره ای اراضی کشاورزی استان قزوین خواهد بود، ادامه داد: استان در حوزه های مختلف به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده و در همه حوزه ها عمران و توسعه را شاهد هستیم.
وی در ادامه از فرایند بهسازی، تعریض و آسفالت جاده روستای اردلان به دشتک به طول 12 کیلومتر بازدید کرد و در خصوص صدور مجوزهای لازم برای تسریع در فرایند پیشرفت آن دستور داد.
استاندار قزوین در ادامه از سد خاکی چنگوره با 50 درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.
وی همچنین از طرح در حال اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 355 هکتار از اراضی کشاورزی روستای حصار ولیعصر با 21 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار و 90 بهره بردار بازدید به عمل آورد.
همتی در ادامه عملیات اجرائی آبیاری تحت فشار در 450 هکتار از اراضی کشاورزی روستای حصار ولیعصر را با 20 میلیارد ریال اعتبار و 91 بهره بردار را آغاز کرد.
استاندار قزوین در مراسم کلنگ زنی این طرح ضمن قدردانی از عمل روستائیان در تجمیع اراضی خرد خود برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، گفت: این کار نشان دهنده فرهنگ بالا و عقلانیت اهالی این منطقه است که در نتیجه رشد،شکوفایی و بهره وری بیشتر منطقه را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه پروژه آبیاری تحت فشار در 16 هکتار از اراضی کشاورزی روستای دشتک را با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رساند.
شهرستان آوج به مرکزیت آوج در جنوب عربی استان قزوین واقع شده است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.