به گزارش ایرنا، ساعده سیما شنبه شب در آئین افتتاح ستاد بانوان حجت الاسلام دکتر روحانی در قزوین افزود: رئیس جمهوری در فیلم انتخاباتی خود نشان داد که تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و اگر امروز ستاد بانوان وی در قزوین مورد استقبال قرار گرفته، نشان دهنده رویش و بارور شدن امید در این خطه همچون دیگر نقاط کشور است و نشان می دهد تقریبا هیچ یک از زنان امروز تمایل بازگشت کشور به شرایط دوره گذشته را ندارند.
این فعال سیاسی گفت: ما برخوردهای دولت گذشته با زنان این کشور را فراموش نکرده ایم وهیچ وقت نمایندگان مجلسی را که شعار می دادند جای خانم ها در خانه است را نیز از یاد نخواهیم برد.
سیما ادامه داد: یادمان نرفته که برخی جریان ها چه طرز تفکری نسبت به زنان داشته و دارند و اگر امروز در این نقطه قرار داریم، تنها هدفمان حمایت از یک شخص نیست بلکه اینجا هستیم چون سرنوشت ما زنان به انتخابی که خواهیم کرد، گره خورده است.
وی افزود: ما زنانی هستیم که خود تعیین می کنیم دولت مردان چه رفتاری با ما داشته باشند و چه رفتاری مورد پسند ماست.
سیما ادامه داد: اگر دولت گذشته با حرکت نمایشی تنها یک وزیر زن را در کابینه خود داشت ( و البته با رفتارهایی که در برابر وحید دستجردی شد،خود استعفا داد) باید ببینیم دستاورد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان چه بود؟
این فعال سیاسی افزود: همه ما دیدیم دولت قبل در آزمون استخدام کشوری، برای زنان سهمیه کمی درنظر گرفت اما آقای روحانی تنها کسی بود که در برابر این اتفاق ایستاد و سهمیه استخدام زن و مرد را برابر کرد.
وی با بیان اینکه سهمیه بندی ورود خانم ها به دانشگاه ها نیز از یادمان نرفته است و اقدامی که دستاورد دولت قبل بود را فراموش نکردیم،اظهار کرد: در آن دوران دختران جوان اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند و هیچ نشاطی نداشتند ولی با آمدن روحانی امید و نشاط دوباره به جامعه زنان برگشت و این دستاورد ناشی از حضور پرشور در پای صندوق های رای بود.
سیما ادامه داد: افرادی هستند که می خواهند با شعارهای واهی، زنانی که هنوز نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند به سمت خود بکشانند و این وظیفه ماست که بتوانیم برای چهار سال آینده و بلکه پیشرفت کشور رای به نفع روحانی جمع کنیم.
وی اضافه کرد: ما باید بدانیم 2 انتخابات سرنوشت ساز در پیش داریم و سال 1400 با انتخاب ما نقطه عطفی در تاریخ کشور خواهد بود.
وی با تاکید بر مشارکت گسترده بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، در پایان گفت: در سال 94 تاثیر حضور زنان در یک انتخابات پرشور را دیدیم و برای اولین بار در کشور 17 نماینده زن به خانه ملت راه یافتند که در واقع سهمیه 30 درصدی تقریبا در سال 94 به ثمر نشست بنابراین نباید از تاثیر مشارکت خود در انتخابات غافل باشیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی*انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.