به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی شنبه شب در نشست شورای هماهنگی بانک های استان که در استانداری قزوین برگزار شد، از بانک ها به عنوان محرک اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد ما به حوزه بانکی گره خورده است از این رو بانک های عامل باید در اجرای برنامه های حاکمیتی پای کار باشند تا کشور را به رسیدن در اهداف خود در حوزه تولید و اقتصاد کمک کنند.
وی با قدردانی از تلاش بانک های استان در سال گذشته برای جذب اعتبارات و اعطای تسهیلات به بخش تولید، یادآور شد: تلاش های صورت گرفته موجب پرداخت 53 هزار میلیارد ریال به حوزه های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی، خدمات و امور گردشگری در استان شد.
حبیبی با اشاره به اینکه مدیران بانک ها باید امسال نیز با شتاب بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند،اضافه کرد: در سالی که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده باید بیش از گذشته به دغدغه های مقام معظم رهبری و خواسته دولت در حوزه تولید بپردازیم.
وی ادامه داد: با کار عادی و روزمره نمی توان به اهداف خود در حوزه تولید و رونق آن دست پیدا کرد بلکه باید در این خصوص مستمر و شبانه روزی کار کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: البته واحدهای تولیدی نیز در این راه باید وارد عمل شده و با بهره گیری از تجربیات گذشته در جهت رونق خود و ایجاد اشتغال برای جوانان تلاش کنند.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی بانک های عامل استان در رابطه با ارائه تسهیلات به بخش های صنعت و کشاورزی در سال جاری، افزود: متاسفانه کارهای انجام شده در روند پرداخت ها به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده است.
به گفته وی، پیگیری دستگاه های متولی با داشتن مدیران فعال به همراه وجود یک بانک همراه می تواند انتظارات و اهداف از پیش تعیین شده در حوزه کمک به تولید را محقق سازد.
وی در پایان گفت: بیشترین حجم فعالیت ها و ارتباط کاری برای تقویت بخش تولید، بانک ها هستند که باید مجهز و آماده بوده و از سوی دیگر دستگاه های متولی نیز باید به صورت روزانه وضعیت بخش تولید را رصد کرده و گزارش دهند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.