به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی در شورای اطلاع رسانی استان البرز که ظهر چهارشنبه در محل اداره کل اقتصاد و دارایی البرز برگزار شد، افزود: همچنین با بهره برداری از 3 واحد بسیار بزرگ صنعتی که در منطقه و کشور صاحب نام هستند 2 هزار و 743 شغل با سرمایه گذاری 16 هزار میلیارد تومانی ایجاد شده است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه سال گذشته 567 واحد نیمه فعال و راکد با سرمایه گذاری 567 میلیارد تومان احیا شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه البرز موفق به کسب رتبه پنجم کشور شد و 82 طرح نیز نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شد.
حقیقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و لزوم توجه ویژه به تولید و اشتغال، افزود: همه آحاد مردم و مسئولان موظف به عملیاتی کردن دستور العمل های اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال هستند.
وی ادامه داد: سال 95 در موضوع اعتبار کلان کشور توفیقات خوبی حاصل شد و در بحث بودجه 95 نسبت به 94 رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم.
حقیقی گفت: اعتبارات تملک دارایی در سطح کشور در سال 94 حدود 25 هزار میلیارد بوده که در سال 95 به 42 هزار میلیارد رسیده است این امر نشان از رشد 68 درصدی در این رابطه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: میزان سرمایه بانک های دولتی در 92 حدود 25 هزا رو 300 میلیارد تومان بوده که در سال 95 به 54 هزا رو 300 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
این مسئول اضافه کرد: دولت پرداخت بدهی های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی را به میزان 15 هزار و 400 میلیارد تومان پرداخت کرده و در موضوع رشد اقتصادی بر اساس پیش بینی ها در لایحه سال 95 حدود 5 درصد بوده است ولی میزان تحقق در 9 ماهه 95 به بیش از 7 درصد رسیده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در لایحه 95 حدود 9 درصد بوده که میزان تحقق به 6 و 8 دهم درصد کاهش پیدا کرده است گفت: رشد اقتصادی در سال 92 منهای 3 درصد بوده که در سال 95 به بیش از 11 درصد رسیده است.
حقیقی افزود: یکی از توفیقات بزرگ دولت در بخش کشاورزی بوده، وابستگی یک کشور را به کشورهای با طراز تجاری مشخص می شود که این امر در کشور طی دوره دولت یازدهم از منفی 8 میلیادر دلار به منفی 2 میلیارد دلار رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در بحث تحول سلامت دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی انجام داده خاطرنشان کرد: ممکن است صادرات از واردات بیشتر باشد ولی کیفیت موضوع حائز اهمیت است بر این اساس بازار منطقه و بین المللی قابل رقابت برای ایران شده و محصول با کیفیت بیشتری عرضه می شود.
معاون استاندار گفت: صادرات 190 درصد افزایش پیدا کرده و واردات 40 درصد کاهش پیدا کرده است. در موضوع اقتصاد مقاومتی در سال 95 توفیقات خوبی داشتیم و 108 واحد کشاورزی افتتاح شده است که با این اقدام 3 هزار هکتار آبیاری صنعتی نیز محقق شده است.
حقیقی با اشاره به اینکه آبیاری تحت فشار در البرز 40 درصد افزایش پیدا کرده گفت: سال گذشته سیلوی 30 هزار تنی افتتاح شد و سردخانه 15 هزار تنی نیز ایجاد شده و در بحث بهبود آب الگوی مصرف آب نیز توانستیم از 150 لیتر به ازای هر نفر به 130 لیتر در روز کاهش مصرف را کاهش دهیم.
وی در پایان افزود: امسال نیز با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و لزوم ایجاد اشتغال و رونق تولید با برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد تحقق شعار سال هستیم.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.