مصطفی بوستانی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه گل و گیاه، کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه گیاهان دارویی و دیگر گونه های گیاهی که آب کمی نیاز دارند عمدتا قابل کشت در استان کم آب یزد هستند لذا می تواند نقش مهمی در اشتغال پایدار و همچنین درآمد زایی برای خانواده های یزدی داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مردم به آپارتمان نشینی روی آورده و آبیاری های گذشته امکان پذیر نیست لذا گیاهان آپارتمانی که مختص و مناسب هوای یزد باشد می تواند مورد استقبال مردم قرار گیرد لذا برگزاری این گونه نمایشگاه ها جهت معرفی محصولات داخل استان و کشور و همچنین گسترش فعالیت آن ها نقش مهمی دارد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان یزد گفت: به همین دلیل دومین نمایشگاه گل و گیاه، کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته در یزد افتتاح شده و تا روز جمعه همه روزه از ساعت 16 الی 22 برای بازدید علاقه مندان دایر است که علاوه بر گل و گیاه، ادوات نگه داری دام و طیور نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بوستانی افزود: پرورش دام عمدتا مختص به گاو و گوسفند و طیور می دانند اما در صورتی که پرورش دیگر گونه ها نیز پر سود است مثلا در پرورش شتر مرغ بسیار راحتر و با هزینه کمتری انجام می شود و بویژه در استان یزد باعث اشتغال پایداری شده و فعالان در این حرفه سود خوبی داشته اند از این رو در این نمایشگاه دستگاه های نگهدای دام و طویر به صورت تخصصی عرضه شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان و در دولت و تدبیر و امید بیش از یک هزار و 400 هکتار فضای کشت استان مکانیزه شده و به صورت قطره ای آبیاری می شود از این رو آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با ادوات جدید کشاورزی و آبیاری غرفه هایی نیز در این نمایشگاه فعالیت می کند.
بوستانی گفت: گیاهان دارویی جزو کارهای کوچک به حساب می آید در حالی که بسیار کم هزینه و زود بازده است و می تواند به عنوان فعالیت اول کشاورزی استان قرار گیرد اما هنوز آن گونه که باید به آن پرداخته نشده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان یزد اظهار داشت: در دومین نمایشگاه گل و گیاه، کشاورزی، دام و طیور و صنایع وابسته استان یزد 60 شرکت در 85 غرفه و از استان های تهران، البرز، خراسان شمالی، محلات، کرمان، گلستان و یزد حضور دارند و همچنین 20 درصد از فضای نمایشگاه مربوط به فعالیت های دام و طیور و 60 درصد مربوط به گل و گیاه و 20 درصد غرفه های کشاورزی را در برگرفته است.
وی ادامه داد: دستگاه های مرتبط با آبیاری کود شیمیایی و صنایع وابسته به آبیاری قطره ای هوشمند و دیگر تجهیزات مرتبط با کشاورزی در این نمایشگاه عرضه شده و به صورت مستقیم و با تخفیف به علاقه مندان ارائه می شود.
بوستانی با اشاره به اینکه در اولین روز نمایشگاه مردم استقبال بسیار زیادی داشته اند گفت: با توجه به اینکه روزهای کمی از عید گذشته و مردم در عید نوروز گل هایی را خریداری کرده اند لذا از قیمت ها اطلاع دارند و در زمان مراجعه متوجه شدند که قیمت محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بسیار مناسب و پایین است و این گونه مورد استقبال واقع شده است.
وی ادامه داد: قطعا در صورت حمایت از بخش های مختلف مرتبط با گیاهان دارویی و گل و گیاه در استان یزد و در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده این دو عرصه می تواند نقش مهمی در اشتغال زایی پایدار و همچنین فعالیت های درآمد زای کم هزینه در استان یزد داشته باشد.
7537/ 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.