به گزارش روز چهارشنبه ایرنا فرماندار شهرستان دیواندره در بازدید از ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی این شهرستان گفت: توسعه بخش کشاورزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی زمینه‌ساز تحقق شعار تولید و اشتغال است.
جعفر توان افزود: کشاورزان باید تلاش و همت بیشتر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، تولید را در واحد آب و زمین افزایش دهند و این مسئله با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و قرارگیری در منطقه گرم و نیمه‌خشک کره زمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: باید ضایعات در بخش کشاورزی به حداقل برسد و از پسماندهای زائد محصولات غله‌ای مانند گندم برای تولید انرژی پاک استفاده شود که نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و کمک به اقتصاد کشور است.
توان افزود: سه ایستگاه پمپاژ فعال در شهرستان وجود دارد که 320 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را زیرپوشش قرار داده‌اند.
فرماندار دیواندره بیان کرد: ایستگاه پمپاژ روستای تازه‌آباد هیجان در حال احداث و ایستگاه پمپاژ هزارکانیان تکمیل شده و خط انتقال آن درحال احداث است.
وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها 470 هکتار از اراضی دیم شهرستان به اراضی آبی تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: بازدیدی که از ایستگاه پمپاژ تازه‌آباد هیجان شد با پیگیری‌هایی که صورت گرفته امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.
توان توسعه زیرساخت‌های کشاورزی را حائز اهمیت دانست و افزود: شهرستان دیواندره ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی دارد که باید با برنامه‌ریزی و استفاده از روش ‌های علمی به یک توانمندی درون‌زا که یکی از برنامه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی است، برسیم.
** شهردار دیواندره از نصب المان لاله‌های واژگون در میدان مرکزی شهر خبر داد.
ناصح محمدخانی اظهار کرد: محل رویش لاله‌های واژگون در دشت سارال و کوه‌های چهل چشمه در دیواندره است که به عنوان یکی از نمادهای دیواندره معرفی شده است.
وی گفت: 4 عدد از این گل‌ها با رنگ‌های زرد و قرمز به صورت سه بعدی در ارتفاع 6 متر و قطر نهایی 2 و نیم متر ساخته خواهد شد.
محمدخانی با اشاره به اهمیت زیباسازی شهر بیان کرد: از چند ماه گذشته در حال طراحی، ساخت و اجرای المان‌ها و گل ‌های نوری در سطح شهر هستیم و یکی پس از دیگری المان ها را نصب خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ساخت میدان امام خمینی(ره) آغاز شده و المانی با ارتفاع 12 متر و عرض 6 متر در این میدان نصب خواهد شد این المان همراه با نورپردازی است.
شهردار دیواندره با اشاره به سلامت و پاکیزه بودن شهر گفت: تعداد زیادی سطل زباله بزرگ برای استقرار در معابر تهیه شده و بزودی در شهر نصب خواهد شد.
7353/6108
**خبرنگار: منصور محمدی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.