به گزارش ایرنا، فریدون همتی سه شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین افزود: باید به گونه ای عمل کنیم تا درخواست واحدهای تولیدی و صادراتی در حوزه مسائل مالی و بانکی ظرف مدت 48 ساعت به نتیجه برسد.
استاندار قزوین ادامه داد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی باید مشکلات و موانع این حوزه در استان را ظرف یک هفته شناسایی کرد تا برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.
همتی اظهار داشت: برای رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه صادرات باید قدم به قدم در کنار صادر کنندگان باشیم و مشکلات آنها را حل کنیم.
استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه مدیران برای تقویت صادرات،گفت: در همین راستا باید صادرکنندگان کالاهای تولیدی که قابلیت عرضه در بازارهای مهم و بزرگ صادراتی را دارند باید مورد تشویق قرار گیرند.
همتی تصریح کرد: همه بخش های اقتصادی باید به تقویت صادرات کالاهای غیر نفتی به عنوان یک رویکرد و اولویت مهم بنگرند و برنامه ریزی های لازم را در جهت تحقق اهداف این بخش انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به عنوان یک تشکل موثر در بخش صادرات،گفت: از این رو اتاق بازرگانی باید بیشتر درگیر موضوعات صادراتی و مسائل این حوزه باشد.
استاندار قزوین همچنین گفت: واحد های تولیدی در حال ساخت که فعالیت آنها منجر به توسعه محصولات صادراتی در استان می شوند باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند و راه اندازی آنها در اولویت باشد.
وی با تاکید بر لزوم توجه جدی در عمل به تعهدات در ارسال به موقع کالاهای صادراتی به بازارهای هدف،اظهار داشت: صادر کنندگان باید بسته بندی کالا و نظم کامل در ارسال آنرا مورد توجه جدی قرار دهند تا اعتماد فعالان تجاری خارجی را جلب کنند.
در ادامه این نشست میزان پیشنهادی این کارگروه در رابطه با هدف گذاری صادراتی استان در سال جاری یک هزار دلار اعلام شد که سهم بخش صنعت 580 میلیون دلار،بخش کشاورزی 300 میلیون دلار و سایر بخش ها نیز 120 میلیون دلار عنوان شد.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.