به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی اکبر متقی فرد در جلسه شورای هماهنگی معاونین، مدیران و مدیران کل دستگاههای وابسته برگزار شد، افزود: در زمینه صادرات طی سالهای گذشته موفقیت های زیادی داشته ایم به خصوص در زمینه محصولات طیور، تولیدات باغی و زراعی که می توان از مهمترین محصولات صادراتی بخش کشاورزی به کشمش، مرغ ، تخم مرغ و سایر محصولات اشاره کرد .
وی با بیان اینکه استان قزوین از لحاظ کشاورزی بستر مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی دارد، اظهار داشت: توسعه کشاورزی در استان از دهه 40 آغاز شده و با داشتن کمتر از یک درصد خاک کشور توانسته 5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص دهد.
متقی تصریح کرد: در زمینه تولید شیر، در سالهای اخیر توسعه زیادی در این بخش انجام شده که در حال حاضر روزانه 1700 شیر و سالانه حدود 500 هزار تن شیر تولید می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون 40 کشت و صنعت بزرگ در استان وجود دارد که به فرآوری و تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، به اهمیت و مزایای استفاده از سیستم های نوین آبیاری در باغات و مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: طی 20 سال گذشته سیستم های نوین آبیاری در 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا که 26 هزار توسط دولت و 10 هزار هکتار توسط کشاورزان اجرا شده است.
متقی فرد خاطرنشان کرد: در سال 95 و سفر هیات محترم دولت به استان، اجرا و تجهیز 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری برعهده جهاد کشاورزی قرار داده شده که تمام همکاران بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی با تلاش شبانه روزی مشغول اجرای این طرح هستند.
وی یادآور شد: در زمینه تولید محصولات باغی به ویژه انگور و همچنین توسعه باغات انگور و اصلاح و افزایش راندمان محصول رشد و توسعه خوبی در استان داشته ایم .
به گفته متقی فرد در توسعه باغداری در اراضی شیبدار نیز استان قزوین جزو استان های پیشرو در کشور است.
وی تصریح کرد: در زمینه توسعه گلخانه و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته نیز طرح توسعه گلخانه 1000 هکتاری یکی از طرح های مهم و دردست اجرای این سازمان است.
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.