به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حمیدرضا خانپور پیش از ظهر امروز در بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی تولیدات دانش‌بنیان، نوآور و صنایع استراتژیک استان قزوین اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهر‌ک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های حمایتی ومشوق‌های خاص بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در  این نمایشگاه 8 واحد تولیدی دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که به عنوان صاحبان ایده، تولید و اشتغال پایدار بوده  حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان پرداخت یک سوم بخش نقدی به میزان 10 درصد و یا 10 درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار و همچنین امکان تقسیط بخش غیرنقدی آنها تا 48 ماه فراهم شده است.

خانپور با اشاره به مشوق‌ها و برنامه‌های حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دریافت تسهیلات و  معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان  جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان و غیره از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکت‌ها است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی و کمک به واحدهای صنعتی دانش بنیان و توانمند کردن آنها در حوزه تولید و صنعت، در حال حاضر 19 واحد دانش بنیان و مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر بوده و حمایت می‌شوند.

وی افزود: این واحدهای تولیدی در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، نساجی و پوشاک ، فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلترهای صنعتی، فرآورده‌ها بسته بندی کشمش و خرما، انواع لامپ و روشنایی، تولیدکننده فرو مولبیدن و نمک‌های رنیوم فعالیت دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621109
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.