به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی ظهر امروز در نشست هماهنگی همایش جایزه استانی حسن تحصیل دانش‌آموزان و مبتکران استان قزوین اظهار داشت: امروزه وقف تنها به یک یا چند کمک خیریه محدود نمی‌شود و شکل تازه آن دربرگیرنده بخش‌ها و ابعاد زیادی از زندگی بشری است و همین مسئله باید به صورت نهضتی فراگیر به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز برگزاری همایش حسن تحصیل نخبنگان، مبتکران و دانش‌آموزان استان قزوین که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود شاهدی بر این مدعاست، چرا که ترویج و توسعه نهضت وقف در کنار تشویق این نخبگان تحصیلی در استان قزوین اتفاق خواهد افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: توسعه فرهنگ وقف تنها به دلیل افزایش موقوفات و درآمدهای آن نیست بلکه وقف نگاهی تازه به زندگی در جهان است و افرادی که از خود چیزی به یادگار می‌گذارند برای آیندگان ارزش و اهمیت والای این سنت دینی  الهی را ارج می‌نهند.

حبیبی گفت: امروزه موقوفات جدید در نیازهای به روز زندگی بشری وارد شده است که توجه به دانش و تحصیل از مهم‌ترین این موارد است و خوشحالیم که سنت حسنه وقف ما به کمک پیشرفت علم و توسعه دانش در کشور آمده است.

وی بیان کرد: در شرایطی که دنیا مهم‌ترین قدرت بشر را دانش و علم آن می‌داند اگر موقوفات بتوانند به توسعه و گسترش علوم و تشویق و ترغیب نسل جوان به تحصیل، ابتکار و اختراع بپردازد، معنای واقعی اهمیت و ماندگاری حسنه وقف را به مردم نشان خواهد داد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اذعان داشت: همایشی که در آینده نزدیک در قزوین اجرایی خواهد شد به منظور همراهی وقف، دانش بشری ونسل جوان خواهد بود و از این رو اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از دانش‌آموزان، مبتکرین و مخترعان برجسته استان قدردانی خواهد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: این انگیزه مضاعف مطمئنا در آینده نزدیک در خدمت دانش و وقف قرار خواهد گرفت و شاهد موفقیت‌های چشمگیر در آینده نزدیک استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: همه مردم در جامعه اسلامی باید با همیت و ارزش والای وقف در متون دینی و سیره ائمه آشنا شوند.

معاون استاندار قزوین گفت: اگر مردم ثمرات واقعی وقف در جامعه را مشاهده کنند به خوبی می‌توان شاهد اثرات آن در بین آن‌ها بود.

حبیبی در پایان با تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار داشت: برگزاری همایش‌های این چنینی می‌تواند ایجادکننده حلقه اتصالی قوی بین فرهنگ وقف و اقشار مختلف مردم باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621572
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.