آرش رشوندآوه  دقایقی قبل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین  اظهار داشت:  نزدیک به 5 هزار نفر در ایام محدود نوروز به وسیله این تورهای مجازی با استان قزوین آشنا شدند.

رشوندآوه گفت: تورهای مجازی 360 درجه گوگل سبب شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت برای معرفی استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در این طرح اطلاعات برای طیف های بیشتری از شهروندان فراهم شود و اطلاع رسانی و مشتری مداری به شکلی ویژه اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین از انتشار تصاویر تورهای مجازی از بناهای سعدالسلطنه، حمام قجر، مسجد نبی و مسجد جامع خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 تور گردشگری مجازی ما در گوگل فعال است و به دنبال افزایش این ابنیه و آثار تاریخی هستیم.

برگزاری جشنوارههای مختلف در قزوین معرفی قزوین را به دنبال دارد

رشوند آوه گفت: در سالیان گذشته قزوین میزبان جشنواره و نمایشگاههای مختلف بوده است که سبب شد تا معرفی قزوین به شکل ویژه به دنیا در حال انجام باشد.

وی افزود: در بخش قابل توجهی از رخدادهای استان قزوین میزبانی مجموعه سعدالسلطنه مطرح است که به این منظور باید امکانات لازم برای این میزبانی فراهم شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خاطرنشان کرد: تهیه نقشه ویژه گردشگری استان قزوین که با دقت نظر و انجام مطالعات جامع گردشگری از ظرفیتهای انجام شده است در این ایام از فعالیتهای برجسته در این خصوص است که با ویژگیهای منحصر به فرد تهیه و در دسترس شهروندان و گردشگران قرار گرفته است.

رشوند گفت: به منظور تهیه این نقشه برای نخستین بار در قزوین از کاغذ سنگ استفاده شد و تلاش شد تا مسیرهای دسترسی به شهر و راههای دسترسی به ابنیه و اماکن تاریخی شهر از ورودیهای شهر به طور مشخص و واضح  بیان شود.

10 هزار نسخه نقشه گردشگری  در ایام نوروز در بین گردشگران توزیع شد

وی تصریح کرد: نقشه گردشگری شهر قزوین حاصل مطالعات شهری و گردشگری استان است و امسال تلاش شد تا با استفاده از مشاوران برجسته مسیرهای گردشگری پیاده  نیز در نقشه  به گردشگران استان قزوین معرفی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین  افزود: ما یک نیروی مجرب و آشنا به گردشگری و نقشه خوانی در مرکز مستقر شد و راهنماییهای تخصصی تلفنی نیز به گردشگران ارائه شود.

رشوندآوه افزود: 10 هزار نسخه از این نقشه در دسترس همشهریان و گردشگران استان قرار گرفت.

وی با اشاره به توسعه تکنولوژی های نوین در کشور گفت: در اماکن تاریخی استان قزوین نیز اپلیکیشنهای گردشگری قزوین در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین  همچنین از برگزاری جشنواره نوروز جهانی با رعایت حقوق شهروندی در قزوین خبر داد و افزود: در این جشنواره محله محور و با همکاری دوستان ما در انجمن دوست داران یادمانهای ماندگار برگزارشد تلاش شد تا  جشنوارهای شاد و همه جانبه با مشارکت شهروندان برگزار شود.

«مقصد قزوین» شعار تبلیغاتی قزوین در مسیرهای دسترسی

رشوند تاکید کرد: در راستای جذب بیشتر گردشگر برای استان قزوین در استانهای تهران و البرز و اتوبانهای منتهی به استان با شعار«مقصد قزوین» توانستیم بخش قابل توجهی از آثار و ابنیه تاریخی و گردشگری استان قزوین در این دو قطب جمعیتی کشور معرفی شود.

وی گفت: برگزاری تورهای گردشگری مجازی گوگل از دیگر اقدامات این سازمان برای توسعه و معرفی ظرفیتهای استان قزوین است.

تورهای رایگان گردشگری قزوین را به مردم معرفی میکند

رشوندآوه با اشاره به برگزاری تورهای رایگان نیم و یک روزه قزوین گردی در استان عنوان کرد: بیش از 2 هزار و 500 نفر از این تورهای رایگان استفاده کردند.

وی از برگزاری تورهای گردشگری ویژه کودکان در ایام نوروز در قزوین یادکرد و تصریح کرد: این تور ویژه کودکان با آموزش مفاهیم اولیه گردشگری و معرفی شهر قزوین به عنوان یکی از فعالیتهای موفق مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین با بیان مشکلاتی که هر ساله در حوزه پارکینگ در محدوده سعد السلطنه ایجاد میشد تلاش شد تا بخش قابل توجهی از این مشکل با مدیریت درست انجام شود.

رشوند گفت: برگزاری تورهای ویژه دوچرخه و پیاده نیز در این مدت به طور جدی اجرایی شد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ شهروندی نظیر بازیافت زباله نیز در این مدت با نصب سطلهای مخصوص در فضای شهری و جشنواره انجام شده است.

بازدید یکروزه تهرانی‌ها از قزوین

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین عنوان کرد: تورهای یکروزه گردشگری با مبدا تهران با هماهنگی آژانسهای مسافرتی از سالیان گذشته در قزوین در حال برگزاری است که با همکاری و استقبال خوب مردم در ایام نوروز نیز به خوبی برگزار شد و نزدیک به 430 نفر از تهران در این تورهای یکروزه شرکت کردند.

رشوند گفت: ما به دنبال استمرار در برگزاری این گونه برنامهها و جشنوارهها هستیم چرا که این فعالیتها در بازه بلند مدت اثری مطلوب و ماندگار خواهد داشت.

بدنه سازی بازار قیصریه و خیابان سپه در دستور کار سازمان نوسازی قزوین

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پروژههای بازار قیصریه و بدنه سازی خیابان سپه به خوبی اجرا شد ولی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در اجرای این پروژهها نیازمند همراهی و همفکری مسئولین و اتحاد هستیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین عنوان کرد: اجرای پروژه سعد السلطنه الگویی موفقی برای اجرای فعالیتهای این چنینی در کشور است و از این رو در خیابان سپه با محوریت ساماندهی تاسیسات و سردربهای خیابان سپه در پی ساماندهی بدنه هستیم تا بتوان قدیمیترین خیابان ایران منظر شهری ویژهای داشته باشد و با معماری ایرانی و اسلامی به طراحی پرداخته شده است.

رشوندآوه تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به 500 حجره مجموعه سعد السلطنه در حال واگذاری به بخش خصوصی برای احداث کاربریهای مرتبط است و بعد از 18 ماه مطالعه کاربریهای مشخصی در سال 88 برای این مجموعه تدوین شد.

وی بیان کرد: به دنبال ساماندهی این حجرهها هستیم و امیدواریم بتوانیم به صورت بورسی و کارگاهی در این مجموعه به یک ساز و کار مشخص دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین افزود: این فضای امن به منظور افزایش رفاه شهروندان تا ساعت پایانی شب آماده ارائه خدمت به علاقه‌مندان است و کسبه ساکن در این مورد محدودیت خاصی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613904
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.