تنها 10 سال دارد و دانش آموز کلاش چهارم ابتدایی است اما دهها برابر بیشتر از کسانی درک دارد که بدون هیچگونه ملاحظه ای زباله های خود را در طبیعت رها کرده و تنها به خوش گذرانی می پردازند.
ملیکا ، تنها دلیل این کارش را آن هم در روز تولدش ، رنجش خاطر از بی مهری های نامهربانان با طبیعت زیبا عنوان می کند و معتقد است کسانی که زباله خود را در طبیعت رها می کنند به جمله معروف همه جای ایران سرای من است ، هیچ اعتقادی ندارند.
او دل نوشته ای برای طبیعت بر روی برگی از کاغذ نگاشته و درآن گفته است : سلام طبیعت زیبا ، من ملیکا هستم و 10 سال قبل در بیستم فروردین به این دنیا آمدم و دیده ام که برخی از مردم با تو نامهربانند و چهره زیبای تو را با ریختن زباله زشت می کنند و خواستم که در روز تولدم درکنار تو باشم و ساحل زیبایت را از زباله پاکیزه و آن را آراسته کنم و به تو بگویم که من به دنیا آمده ام تا تو را زنده نگه دارم.
ملیکا هم سن و سالانش را نیز به ترویج این فرهنگ فرا می خواند و خطاب به میهمانان و گردشگرانی که به این استان سرسبز و شهرساحلی زیبای انزلی سفر می کنند می گوید که تنها خدمتشان به طبیعت ، همراه داشتن یک کیسه زباله است و بس.
پدرش که همراه او فقط شاهد منش والای فرزندش است با ذوقی وصف ناپذیر از داشتن چنین فرزندی تنها او را تحسین می کند و می گوید: دختر، عشق باباست و نمی دانم چه باید بگویم .
وی ادامه می دهد : وقتی ملیکا از من خواست در این کار فرهنگی و اجتماعی فقط همراهش باشم تنها از داشتن چنین فرزندی شکرگذار خدای خود شدم .
اقدام فرهنگی و قابل ستایش این کودک 10 ساله اگرچه شاید از نظر برخی ها کم اهمیت جلوه داده شود و خیلی ها بگویند ما هم می توانستیم ، اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است و کودکی که می توانست در روز تولدش و در کنار خانواده با برپایی جشن تولد و دعوت از دوستانش لحظات خوشی را برای خود رقم بزند ، اینگونه روز تولدش را در کنار طبیعت زیبایی که معتقد به حفظ آن است جشن می گیرد و الگویی می شود برای همه کسانی که حداقل حمایتشان از این کار بزرگ این بانوی کوچک، نریختن زباله در طبیعت باشد و کودکان هم سن و سال ملیکا نیز مانند وی و به مانند همیار پاکبانان از این به بعد با گوشزد کردن به والدین خود در راستای حفظ محیط زیست برای آیندگان ، در این کار فرهنگی بزرگ سهیم باشند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی چون ساحل دریا و تالاب بین المللی و همچنین جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار همه ساله در ایام سفر ، مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.