علیرضا قامتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درزمینهٔ پویش ' نه به ریختن زباله ' اظهار کرد: اگر طبیعت را به‌عنوان منزل خود در نظر بگیریم هیچ‌وقت به خود اجازه نخواهیم داد درون منزلی که سکونت داریم زباله‌ها پخش باشد .
وی با تأکید بر اینکه طبیعت کشور منزل ما ایرانی‌هاست ، افزود : مهمانانی که وارد این خانه می‌شوند با نگاه به طبیعت و این منزل عام ، فرهنگ ما را مورد ارزیابی خواهند داد .
وی ادامه داد : تنفس وزندگی ما حاصل محصولاتی است که از همین طبیعت به دست می‌آید و اگر زباله در طبیعت پراکنده شوند اثرات سوء خود را بر رویش‌ گیاهان خواهد گذاشت .
قامتی از زباله به‌عنوان یک سرمایه یاد کرد و افزود : بسیاری از ضایعات، امکان استفاده مجدد و ورود به چرخه حیات رادارند و باید بتوانیم میزان بهره‌وری از آن را تا حد امکان بالا ببریم و دورریز کمتری داشته باشیم .
وی تأکید کرد : مردم در تفکیک زباله در منازل و شهرداری و پیمانکاران نیز در جمع‌آوری آن باید دقت نظر بیشتری داشته باشند تا علاوه بر عدم ایجاد مزاحمت در خانواده‌ها بتوانیم هم از زباله بیشترین استفاده را داشته باشیم و هم فرهنگ آن را در مردم بالا ببریم .
قوچان به مرکزیت شهری به همین نام در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده است .
این شهرستان از شمال به درگز و کشور ترکمنستان، از جنوب به نیشابور، از شرق به چناران و از غرب به فاروج و شیروان محدود شده و از معبر گمرک باجگیران به کشورهای آسیای میانه متصل می شود و دارای ۲۸ کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان است.
جمعیت قوچان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۰ بالغ بر 186 هزار نفر است که 103 هزار نفر آنان در شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.
6012/7501 خبرنگار حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.