به گزارش ایرنا‌، فریدون همتی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه ششمین جشنواره بازی و اسباب‌بازی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد،افزود: در نوروز امسال 2 میلیون 150 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند و 150 هزار نفر نیز در اماکن اقامتی سکنی گزیدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش قابل قبولی روبرو بود.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در ایام نوروز در قزوین اشاره کرد و آنرا فرصتی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان دانست و افزود: با برگزاری چنین برنامه هایی می توان ظرفیت های استان را در تمام ابعاد تاریخی،اقتصادی و فرهنگی معرفی کرد و به روند شناساندن آثار تاریخی و جاذبه های استان به گردشگران داخلی و خارجی سرعت و شتاب بخشید.
استاندار قزوین با بیان اینکه جشنواره بازی و اسباب ‌بازی قزوین از ابتکارات کم‌نظیر،جذاب و متنوع مدیریت شهری بوده است،اظهار کرد: کمتر کاری را در حوزه های فرهنگی سراغ داریم که با این وسعت و حجم در یکی از استان های کشور برگزار شده باشد.
همتی ادامه داد:با بهره مندی از این روش ها می توان در جذب میهمانان خارجی و گردشگران داخلی گام های موثری برداشت.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به رشد حضور گردشگران در استان،افزود: افزایش آمار گردشگران به استان در سایه تلاش و ایجاد شرایط مناسب و تبلیغات گسترده به ‌دست ‌آمده که این روند باید ادامه پیدا کند.
وی همچنین با بیان اینکه در کشورمان آداب و رسوم متنوعی داریم که هرکدام بی نظیر هستند و می توانند مورد توجه خانواده ها و کودکان و نوجونان قرار گیرد،اظهار کرد: این جشنواره بستری برای معرفی بخشی از این آئین ها بود که در تقویت فرهنگ ایرانی تاثیرگذار است.
همتی افزود: خوشبختانه در زمان برگزاری جشنواره شرایط بسیار مطلوبی برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم شد تا در کنار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و مذهبی در کنار فرزندان اوقات فراغت خاطره انگیزی داشته باشند.
استاندار قزوین در پایان گفت: برگزاری این جشنواره پیام های آموزنده ای نیز برای کودکان در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به همراه داشت که بسیار ارزشمند بود.
در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تجلیل شد.
سرای سعدالسلطنه قزوین از دوم تا دهم فروردین 96 برای ششمین سال متوالی میزبان برگزاری جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی بود.
7389* 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.