به گزارش روز جمعه ایرنا، این جشنواره در فضایی به وسعت 2 هکتار از دوم فروردین ماه در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین در حال برگزاری بود.
این جشنواره دارای 100 غرفه با موضوع های مختلف و متنوع علمی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی بود.
در مدت 10 روز برگزاری این جشنواره 80 برنامه نمایشی برای گروه های سنی کودک و نوجوان به اجرا درآمد.
در این جشنواره 150 عروسک فرهنگی از 50 کشور جهان و همچنین ایران با هدف آشنایی نسل جوان با آیین‌ها، باور‌ها، افسانه‌ها و قصه‌های کشور‌ها و مناطق مختلف ارائه و به نمایش گذاشته شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با این جشنواره گفت: این برنامه فرهنگی با هدف معرفی قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازی های بومی و محلی در بین کودکان امروز، تامین اوقات فراغت کودکان، حمایت از تولید اسباب بازی بومی و معرفی بنای تاریخی سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین به گردشگران برگزار شد.
سعید وزیری نژاد افزود: بالا بودن آمار بازدید کنندگان در این جشنواره بیانگر این موضوع بود که جشنواره بازی و اسباب بازی توانسته در 6 سال گذشته به بهترین شکل به ایفای نقش پرداخته و مورد اعتماد و توجه خانواده‌های قزوینی و همچنین گردشگران نوروزی قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: جشنواره امسال با استقبال زیادی مواجه شد و در نوع خود بی نظیر بود و آنرا باید یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی کشور دانست.
وزیری نژاد در پایان گفت: جذب گردشگر، احیای بازی‌های بومی و محلی و ایجاد دغدغه برای والدین در انتخاب اسباب بازی برای کودکان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.
سرای سعدالسلطنه قزوین در نوروز 96 برای ششمین سال میزبان برگزاری جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی بود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
خبرنگار: نسرین رحیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.