به گزارش ایرنا، سعید وزیری نژاد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری پنج دوره جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین ظرف سال های گذشته، افزود: نظرسنجی ها از علاقه مردم برای برگزاری این جشنواره 2 بار در هر سال حکایت دارد.
وی با بیان اینکه ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در مجموعه تاریخی سعد السلطنه برگزار می شود،افزود: در بخش ملی عروسک هایی از همه استان ها و در بخش بین الملل نیز عروسک های مربوط به 30 کشور در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.
وزیری نژاد ادامه داد:این جشنواره همزمان با جشنواره دائمی فروش سوغات و صنایع دستی قزوین برگزار می شود که فرصت بسیار خوبی برای مسافران،گردشگران و بازدیدکنندگان به شمار می رود تا ضمن بازدید از جشنواره با سوغات و صنایع دستی قزوین نیز آشنا شوند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد:ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در فضایی به وسعت 2 هکتار و در 90 غرفه آموزشی، فرهنگی، کارگاهی و فروشگاهی برگزار می شود و در جریان آن کارگاه هایی از قبیل ساخت عروسک،سفال،قصه گویی،بازی شهرگشت،سلامت کودکان و کارگاه شعر و داستان پیش بینی شده اند.
وی با بیان اینکه ششمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی به 2 قسمت بازی های گذشته و بازی های امروز تقسیم می شود،ادامه داد:در بخش بازی های بومی و محلی گذشته، بازی های پنج استان شامل لرستان،گیلان،زنجان،ایلام و گلستان در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.
وزیری نژاد با بیان اینکه در این جشنواره به بازی های سالم عصر جدید نیز پرداخته شده است،ادامه داد: در این راستا بازی هایی از قبیل واقعیت مجازی،عینک سه بعدی،دوچرخه برقی و رباتیک پیش بینی شده اند.
وی اضافه کرد:تلاش کرده ایم در این جشنواره از ظرفیت تئاتر برای آموزش مسائل شهروندی در حوزه های ترافیک،پسماند،نظافت،بهداشت،حسن خلق و رابطه والدین با کودکان بهره برداری کنیم.
وزیری نژاد با بیان اینکه در این جشنواره همچنین گروه های خیمه شب بازی،عروسک استانی خان بابا،عروسک های غول پیکر مربوط به استان مرکزی و عروسک های شکرستان برای اولین بار در کنار سفره هفت سین به نمایش گذاشته می شوند،اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی و هنری همچنین شاهد فعالیت رادیو نمایشگاه و حضور گروه فیتیله خواهیم بود.
وی ادامه داد:در این جشنواره 25 غرفه به حوزه فروشگاهی برای عرضه محصولات فروشندگان و تولیدکنندگان داخلی و خارجی اختصاص یافته است.
وزیری نژاد با بیان اینکه این جشنواره با دربرگیری 2 هکتار وسعت به عنوان بزرگترین جشنواره نوروزی کشور محسوب می شود، افزود:از سفیران کشورهای مقیم تهران به همراه خانواده های آنان،مسئولان و مدیران کشوری و استانی دعوت شده است تا از این جشنواره و شهرتاریخی و زیبای قزوین در ایام عید نوروز بازدید کنند.
وی ادامه داد:تیزر و پوستر این جشنواره نیز طراحی و تهیه شده و به دست برگزار کنندگان تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی رسیده و همچنین 50 تابلو در مسیرهای منتهی به شهر قزوین به موضوع جذب گردشگر اختصاص یافته تا از مسافران برای بازدید از قزوین و این جشنواره دعوت شود.
این مسئول شهرداری قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در راستای معرفی قزوین در سطح ملی همچنین دومین جشنواره عکس قزوین را نیز برگزار خواهیم کرد.
وزیری نژاد اضافه کرد:تاکنون 440عکاس از 23 استان در این جشنواره حضور یافته اند.
وی ادامه داد:در نهایت برگزیدگان این عکس ها در قالب مجموعه ای نفیس برای معرفی قزوین در سطح ملی تهیه خواهد شد تا برای تبدیل این شهر به مقصد گردشگری اقدام مناسبی صورت گرفته باشد.
وزیری نژاد در پایان گفت: در راستای تبلیغ ظرفیت های گردشگری قزوین 2قطعه فیلم پنج دقیقه ای برای اولین بار توسط استاد شهرداد روحانی رهبر ارکستر ملی کشور در حال آماده سازی است و همچنین هفت اثر هنری با مشارکت هنرمندانی چون جمشید مشایخی،پرویز پرستویی و جعفر دهقان نیز در دست تهیه قرار دارند تا آثار تاریخی و فرهنگی شهر قزوین را به مردم معرفی کنند.
استان قزوین بیش از یک هزار و 318 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور از قبیل مساجد،امامزاده ها، بقعه ها،بازارها،آب انبارها،قلعه ها،آرامگاه ها،حمام ها، کاروانسراها ،خانه ها ،دروازه ها،کلیساها و مدارس دارد که معرفی و شناسائی آنها به مردم نقش بسیار زیادی در تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری خواهد داشت.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.