سعید وزیری نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول تا دهم فروردین ماه 150 هزار نفر از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین بازدید کرده اند.
این مسئول شهرداری قزوین گفت: شهرداری علاوه بر مرمت و بهسازی این مجموعه در سال های گذشته، با فراهم آوردن امکانات مختلف رفاه حال گردشگران را در سرای سعدالسلطنه فراهم آورده است.
وی اظهار کرد:مرمت و بهسازی سعدالسلطنه از یک سو و انجام فعالیت هایی نظیر برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی و بین المللی نظیر جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی، بزرگداشت روز قزوین،همایش شهرداران جاده ابریشم و مجمع جهانی شهرهای اسلامی و معرفی قزوین توسط هنرمندان مطرح ملی در فضاهای مجازی از سوی دیگر باعث شده تا این اثر تاریخی به قلب تپنده گردشگری قزوین و مقصد شماره یک مسافران نوروزی در قزوین تبدیل شود.
این مسئول همچنین تشکیل پویش مقصد،قزوین و انجام تبلیغات محیطی در تهران و کرج و آزادراه های بین راهی را در افزایش ورود گردشگران به قزوین موثر دانست.
وزیری نژاد، احیای بناهای تاریخی را در افزایش جذب گردشگر موثر دانست و اظهار داشت: در همین رابطه شهرداری قزوین با مرمت و بازسازی مجموعه سعدالسلطنه توانسته این مکان را به برند گردشگری قزوین تبدیل کند و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را مجاب به بازدید از این بنای وسیع و باشکوه کند.
سعدالسلطنه از بناهای تاریخی دوره قاجاریه در قزوین است که در دوره یاد شده دارای کاربری تجاری بوده و در بخش مرکزی این شهر قرار گرفته است.
این مکان در سالهای اخیر با انجام مرمت و بهسازی،به یکی از کانون های جدب گردشگر در استان قزوین تبدیل شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.