به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری افزود: میدان امام اصفهان با بیش از 94 هزار متر مربع وسعت و با توجه به قرار گرفتن مجموعه های تاریخی مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله ، کاخ عالی قاپو، بازارهای میدان و ورودی بازار قیصریه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای تاریخی جهان پذیرای گردشگران نوروزی است.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مجموعه عظیم تاریخی که در قلب بافت تاریخی اصفهان قرار گرفته، کار شمارش گردشگران از طریق استقرار دانشجویان گردشگری دانشگاه علمی و کاربردی نقش جهان اصفهان در مبادی ورودی میدان از روز دوم فروردین در دستور کار ستاد هماهنگی خدمات سفر این اداره کل قرار گرفت.
اله یاری تصریح کرد: گزارش های این پژوهشگران و همچنین گزارش ورودی های بناهای تاریخی پیرامون مجموعه میدان حاکی است که ورود گردشگران به این مجموعه از روز دوم فروردین از یکصد هزار نفر در روز آغاز و این تعداد در روز چهارم فروردین به بیش از 300 هزار گردشگر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: بدون شک برگزاری ورزش چوگان در میدان امام( ره ) از پنجم فروردین به مدت سه روز وبا توجه به جذابیت این ورزش تاریخی برای گردشگران، باعث افزایش ورود گردشگران به این میدان عظیم تاریخی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار اعلام شده، یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر حداقل به مدت یک شب در اقامتگاه های استان اصفهان از 26 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین امسال مستقر شدند.
از این تعداد بیش از 925 هزار نفر گردشگر حداقل به میزان یک شب در شهر اصفهان اقامت کرده اند.
همچنین در این مدت یک میلیون و 300 هزار نفر از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان همچنین دارای 90 موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.
ت/6994 - 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.