به گزارش ایرنا،مسعود نصرتی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد،افزود: برگزاری برنامه هایی مانند این جشنواره که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید-اشتغال انجام شد، علاوه بر ایجاد پویایی و نشاط در بین شهروندان، فرصت های شغلی زیادی را نیز ایجاد می کند.
شهردار قزوین با اشاره به شعار امسال، گفت: تلاش برای تحقق این شعار که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد،رسالت مسئولان در حوزه های مختلف از جمله مدیران شهری را حساس تر و سنگین تر کرده است.
وی با بیان اینکه نباید در حوزه تولید و اشتغال منتظر ایجاد طرح ها و قوانین خاص باشیم،توسعه گردشگری را از راه های مهم برون رفت مشکلات مربوط به حوزه اشتغال و اقتصاد عنوان کرد و گفت: در این حوزه باید با هم افزایی و تلاش مستمر به سمت پیشبرد اهداف حرکت کنیم.
نصرتی در ادامه به برگزاری 6 دوره جشنواره بازی و اسباب بازی توسط شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی و اقتصادی پیگیری و اجرا شده است.
این مسئول،برگزاری این جشنواره را در رونق گردشگری قزوین موثر دانست و گفت: ضمن جذب گردشگر از طریق این برنامه،در طول برگزاری این جشنواره به شکل مستقیم و غیرمستقیم شاهد ایجاد زمینه های اشتغال و افزایش نشاط در شهروندان بودیم.
شهردار قزوین با اشاره به بازدید 150 هزار نفر از این جشنواره، گفت: آمار بازدیدکنندگان از این برنامه فرهنگی بالا و قابل توجه بوده و امیدواریم در سال های آینده افزایش پیدا کند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش های شهرداری برای معرفی قزوین به سایر هموطنان با انجام تبلیغات محیطی از جمله اختصاص 100 بیلبورد در تهران و کرج برای این کار، اظهار کرد: با این گونه فعالیت ها قزوین را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کرده ایم.
نصرتی با اشاره به اینکه برنامه های تدارک دیده شده توسط شهرداری در نوروز طراوت و سرزندگی خاصی به مجموعه بازار قزوین و دیگر نقاط تاریخی شهر بخشیده است،افزود: در گذشته از 29 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی بازار قزوین همیشه تعطیل بود و همه این را به یاد دارند، اما اکنون فقط 150 هزار بلیط برای ورود به سعدالسلطنه و جشنواره بازی و اسباب بازی به فروش رسیده که این مهم بدون شک آثار مثبت اقتصادی و فرهنگی با خود به همراه داشته است.
وی در ادامه با اشاره به سفر وزیر کشور در تعطیلات نوروزی به قزوین،گفت: در این سفر چهار دستور برای توسعه گردشگری قزوین دریافت کردیم، چرا که این مسئول معتقد بود شهر قزوین به خوبی در سطح کشور معرفی نشده است.
شهردار قزوین در پایان گفت: تلاش ما بر این است تا با برگزاری برنامه‌های بین المللی مانند همایش جاده ابریشم، مجمع جهانی شهرهای اسلامی و جشنواره اسباب بازی، قزوین را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم و با این کار به رونق شهر در بخش های مختلف بپردازیم.
در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و دست اندرکاران ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی تجلیل به عمل آمد.
ششمین جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی قزوین دوم تا دهم فروردین ماه امسال در سرای سعدالسلطنه برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.