به گزارش ایرنا، علی فرخزاد در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد، افزود: فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر استان در تبدیل قزوین از معبر به مقصد گردشگری موثر بوده است.
این مسئول ادامه داد: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان از اوایل دی ماه 95 با 13 کمیته استانی و 6 ستاد شهرستانی با مدیریت فرمانداران و با شعار نوروز متفاوت و با هدف تثبیت قزوین از معبر به مقصد گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد.
جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین یادآور شد: در نوروز امسال، 10 درصد تخت های اقامتگاه های استان اشغال شدند و در بین جاذبه های تاریخی و طبیعی دولتخانه صفوی،امامزاده حسین (ع) و دهکده طبیعت بیشترین میزان بازدید گردشگران را به خود اختصاص دادند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه جذب گردشگر در استان،گفت: اختصاص 110 بیلبورد بزرگ در شهرهای تهران و کرج برای معرفی قزوین، بهسازی مسیرهای دست یابی به آثار تاریخی،استفاده از افراد متخصص برای راهنمایی گردشگران،برگزاری نمایشگاه صنایع دستی،نوروزخانی و نقاره زنی،جشنواره بازی و اسباب بازی،استفاده از هنرپیشه های معروف برای تبلیغ جاذبه ها، اختصاص توقفگاه و تورهای شهرگردی رایگان از جمله برنامه های ستاد سفر استان برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری قزوین در نوروز امسال بود.
وی اضافه کرد:در نتیجه این برنامه ها افزایش اقامت و تعداد بازدیدکنندگان در استان و همچنین با تمهیدات پیش بینی شده کاهش تلفات جاده ای و وقوع جرم را در نوروز 96 شاهد بودیم.
این مسئول اضافه کرد: در نوروز امسال همچنین 840 فقره بازدید نظارتی مشترک توسط دستگاه های مرتبط از قبیل میراث فرهنگی، تعزیرات و علوم پزشکی در جهت رفاه حال مسافران و شهروندان صورت گرفت که به 16 تشویق و 16 اخطار و تعطیلی چند واحد خدماتی منجر شد.
وی همچنین به میزان تردد خودروها از مسیرهای ارتباطی استان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: 16 میلیون و 700 دستگاه خودرو در این ایام از جاده های قزوین تردد کردند.
فرخزاد در پایان گفت: در نوروز امسال در استان با کاهش 23 درصدی حوادث جاده ای منجر به فوت و 10 درصدی مجروحان نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شدیم.
استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.