نادر میرزایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار مربوط به آغاز اجرای این طرح از 26 اسفند ماه تا روز دوم فروردین بوده است.
این مسئول ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، تیم های دوچرخه سوار و پیاده هلال احمر در مناطق پرمسافر و پرتردد به ارائه خدمات فرهنگی، امدادی و راهنمایی مسافران نوروزی می پردازند.
وی اضافه کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون علاوه بر تیم های سیار 15 هزار و 647مسافر نیز با مراجعه به پست های ثابت هلال احمر قزوین خدمات دریافت کرده اند.
میرزایی همچنین از توزیع 28 هزار و 400 نسخه برشور توسط تیم های سیار جوانان هلال احمر جهت معرفی شهر قزوین بین مسافران نوروزی در مدت یاد شده خبر داد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح که تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، چهار خیمه نماز،پنج فضای دوست دار کودک و پنج ایستگاه سلامت ایجاد شده است.
میرزایی، تعداد مراجعه کنندگان به خیمه های نماز را در این مدت 2 هزار و 705مسافر ،مراجعه کنندگان در فضاهای دوستدار کودک را 11 هزار و 745 مسافر و مراجعان ایستگاه های سلامت را نیز هشت هزار و 908 مسافر اعلام کرد.
وی با اشاره به برگزاری کمپین ملی نه به تصادفات برای دومین سال متوالی با هدف پیشگیری از سوانح جاده ای و کاهش تلفات، گفت: تاکنون 6 هزار و 213نفر در استان قزوین به این کمپین پیوسته اند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به مشارکت حدود 300 عضو جوان هلال احمر قزوین در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، در پایان افزود: تاکنون تعداد اعضای مشارکت کننده در این طرح 210 نفر روز بوده است.
در نوروز95 بیش از 50هزار مسافر از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در قزوین بهره مند شده بودند.
جمعیت هلال احمر استان قزوین هم اکنون دارای 13 هزار عضو فعال در کانون های مربوط به حوزه جوانان است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.