به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: با تدابیر پیش بینی شده و هماهنگی بین مسئولان قضائی و انتظامی، برای چهارشنبه آخر امسال
به گونه ای برنامه ریزی شده تا شاهد کم ترین تجمع های هنجارشکن و حادثه ساز باشیم.
وی، پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین را مهم ترین هدف دادسرای قزوین اعلام کرد و افزود: اگرچه با همکاری خوب مردم در سال های اخیر شاهد کاهش میزان جرائم و مصدومان چهارشنبه آخر سال بوده ایم اما همین تعداد نیز باید با انجام کارهای فرهنگی از بین برود.
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: با توجه ‌به‌ اینکه‌ ارتکاب‌ چنین‌ اعمالی‌ واجد وصف‌ مجرمانه‌ و قابل‌ تعقیب‌ کیفری‌ است به‌ تمامی ماموران‌ انتظامی‌ و ضابطان‌ دادگستری‌ اعلام‌ کرده ایم تا در صورت‌ مشاهده‌ رفتارهای هنجار شکن و حادثه آفرین، نسبت‌ به‌ شناسایی‌ عاملان‌ اقدام‌ کرده تا با مرتکبان‌ چنین‌ اعمالی‌ برخورد قاطعانه و بدون اغماض‌ به‌ عمل‌ آید.
وی اضافه کرد: حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در برخی‌ از موارد موجب‌ آتش‌سوزی‌، تخریب‌ اموال‌ و تاسیسات‌ عمومی‌ و یا اموال‌ خصوصی‌ متعلق‌ به‌ اشخاص‌ حقیقی‌ و حقوقی‌ شده و حوادث‌ تلخ‌ و تاسف‌ باری‌ را به‌ همراه‌ دارد که برخودهای قاطع قضائی می تواند در رفع آنها موثر واقع شود.
دادستان‌ عمومی‌ و انقلاب‌ قزوین‌ خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه با شادی‌ مردم‌ مخالف‌ نیستیم اما اقدام های مجرمانه مخلان نظم و آسایش عمومی را به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی و مردم فهیم و ولایتمدار قزوین نمی‌دانیم و موظفیم با کمک نیروی انتظامی امنیت مطلوب را در چهارشنبه اخر سال برای شهروندان فراهم کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان از شهروندان خواست شکایت ها‌ و موارد مخل‌ نظم‌ و آسایش‌ عمومی‌ را با شماره‌ تلفن‌های‌ 33225542 و 33220990ـ028 دادستانی قزوین و یا از طریق پلیس 110 اعلام‌ کنند.
بر اساس مواد 618، 619 و 620 قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ اخلال‌ در نظم‌، آسایش‌ و آرامش‌ عمومی‌ یا تعرض‌ به‌ افراد با ارتکاب‌ اعمال‌ غیرمتعارف‌ مستوجب‌ حبس‌ از سه‌ ماه‌ تا یک سال‌ و تا 74 ضربه‌ شلاق‌ و تعرض‌ یا مزاحمت‌ به اطفال‌ و بانوان‌ در اماکن‌ عمومی‌ یا معابر، حبس‌ از 2ماه‌ تا 6ماه‌ و تا 74 ضربه‌ شلاق‌ را در پی دارد.
واردکنندگان‌ مواد منفجره‌ و محترقه‌ نیز مطابق‌ بند 2 قانون‌ تشدید مجازات‌ قاچاق‌ اسلحه‌ و مهمات‌ مصوب‌ 1350 حسب‌ مورد در خصوص‌ مواد منفجره‌، به حبس‌ از 3‌ تا 10 سال‌ و درباره مواد محترقه‌ از 3‌ ماه‌ تا 3‌ سال‌ محکوم‌ خواهند شد.
در سال گذشته به دلیل بی احتیاطی و رفتارهای حادثه آفرین، 92 شهروند قزوینی در حوادث چهارشنبه سوری دچار مصدومیت و 3 تن نیز کشته شدند.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.